header

De beste vierseizoenenbanden voor SUV's

Tips en adviezen auto

Vierseizoenenbanden hebben onmiskenbare voordelen in vergelijking met afzonderlijke zomer- en winterbanden. Wat zijn deze voordelen? Welke vierseizoenenbanden moet u kiezen voor uw SUV? U vindt alle antwoorden in dit artikel.

Waarom vierseizoenenbanden kiezen voor uw SUV?

car in snow

Vierseizoenenbanden dragen bij aan de mobiliteitsgeest van uw SUV en bieden u extra gebruiksmogelijkheden in vergelijking met zomer- of winterbanden.

Inderdaad, als uw SUV is uitgerust met vierseizoenenbanden kunt u profiteren van goede prestaties, zelfs op een ondergrond die geen weg meer te noemen is. Dit betekent dat u zich comfortabeler en veiliger voelt achter het stuur van uw SUV wanneer u in slechte of onvoorspelbare weersomstandigheden rijdt.

Bespaar tijd en geld

Vierseizoenenbanden zijn zodanig ontworpen dat ze het hele jaar door kunnen worden gebruikt, wat een aanzienlijke besparing van tijd en geld oplevert:

  • U hoeft niet meer naar de garage om winterbanden door zomerbanden te laten vervangen (en omgekeerd),
  • U hoeft niet meer te betalen voor het  twee keer per jaar wisselen en uitbalanceren van de banden,
  • U hoeft geen banden meer op te slaan wanneer u die niet gebruikt.

Welke vierseizoenenbanden kiest u voor uw SUV?

In 2015 introduceerde Michelin met zijn CrossClimate-gamma een belangrijke innovatie op het gebied van vierseizoenenbanden. Het succes van dit gamma heeft vooral SUV-eigenaren aangesproken. 

Wat maakt MICHELIN CrossClimate-banden zo innovatief?

Om een vierseizoenenband te kunnen aanbieden, hebben andere bandenmerken alleen de prestaties van hun winterbanden uitgebreid. Maar bij MICHELIN CrossClimate-banden heeft Michelin voor de tegenovergestelde aanpak gekozen. Wij zijn uitgegaan van een zomerband en hebben die aangepast en wintereigenschappen gegeven.Waarom?Waarom?

  • Omdat de levensduur van een winterband korter wordt in warm weer. En wij vonden dat er geen reden was dat een vierseizoenenband met ditzelfde nadeel te maken kreeg,
  • Omdat wij een band wilden die goede prestaties levert in zowel natte als droge omstandigheden voor gebruik in de zomer, met bijbehorend comfort en eigenschappen. Omdat we wilden dat deze band zou voldoen aan onze criteria voor een lange levensduur, wat wij "prestaties van begin tot einde"(1) noemen


Daarom is ons CrossClimate-gamma zo innovatief en heeft het zo veel klanten overtuigd.

4w 239 tire michelin cross climate suv en us features and benefits 2 nosignature square

Vierseizoenenbanden speciaal ontworpen voor SUV's

picture1

MICHELIN heeft een nieuwe categorie vierseizoenenbanden ontwikkeld met zijn CrossClimate-gamma: de MICHELIN CrossClimate 2 SUV. De aanduiding SUV geeft aan dat deze banden specifiek voor dit type voertuig zijn ontworpen.

De MICHELIN CrossClimate 2 SUV gaat gemiddeld meer kilometers mee(2) dan zijn belangrijkste concurrenten, met behoud van de hoogste veiligheidsprestaties in alle weersomstandigheden.(1)

Deze banden zijn uitgerust met MICHELIN EverGrip Technologieën voor de beste (3)(4)(5) remprestaties op droog, nat en besneeuwd wegdek en met MaxTouch Constructie voor een gelijkmatige krachtverdeling over de weg, voor een langere levensduur van het loopvlak zonder in te boeten aan veiligheid.

De voornaamste troeven van deze band:

  • Gebouwd voor alle seizoenen
  • Gecertificeerd om in de winter te rijden (3PMSF)
  • Leider in remmen op een droog wegdek (6)
  • Leider in prestaties op een nat en besneeuwd wegdek, in nieuwstaat en in versleten staat (3)(4)(5)
  • Leider in levensduur zonder in te boeten aan veiligheid (1)(2)

Prestaties op de lange termijn: onze garantie voor mobiliteit tot de laatste kilometer

Het geoptimaliseerde loopvlakprofiel van vierseizoenenbanden

Als u met zomerbanden op een laag sneeuw rijdt, bestaat het risico van slippen, wat uw veiligheid in gevaar kan brengen. En als u na onverwachte sneeuwval in uw SUV stapt, komt u met uw zomerbanden misschien niet meer van uw parkeerplaats af.

Winterbanden daarentegen zijn speciaal ontworpen om te presteren bij lage temperaturen. Door ze in de zomer op uw SUV te laten zitten, verandert het gedrag van de banden en slijten ze sneller, wat resulteert in voortijdige vervanging.

Bij onze vierseizoenenbanden zorgt het geoptimaliseerde V-vormige loopvlakprofiel voor een goede grip op sneeuw of moeilijk terrein, zowel in de winter als in de zomer. Deze technologie zorgt er ook voor dat water op natte wegen efficiënt naar de zijkanten kan worden afgevoerd. Bovendien past onze Thermal Adaptive Compound - een nieuwe rubbersamenstelling met een hogere dichtheid voor het loopvlak, bestaande uit silica en roet - zich aan de steeds veranderende wegtemperaturen aan, wat zorgt voor een betere grip bij droog weer, nat weer en in sneeuw.

Met andere woorden, als u een SUV bezit, zorgen deze vierseizoenenbanden voor gemoedsrust tijdens het rijden. Dankzij deze banden kunt u het hele jaar door rijden, tijd en geld besparen door seizoensgebonden bandenwissels te vermijden en onvoorspelbare weersomstandigheden de baas blijven dankzij hun uitzonderlijke grip.

N.B.: Kunt u geen MICHELIN CrossClimate 2 SUV in de bandenafmetingen voor uw voertuig vinden? Geen nood! Een CrossClimate 2-band zonder de aanduiding "SUV" past ook perfect op uw SUV, mits u de juiste afmetingen kiest. 

Bij Michelin zijn "prestaties van begin tot einde" van fundamenteel belang. Dit vormt de kern van ons bandenontwerp. Wij zorgen ervoor dat onze banden tot de laatste kilometer presteren, zelfs wanneer ze het einde van hun levensduur bereiken. En dat geldt natuurlijk ook voor onze vierseizoenenbanden.

Wat belangrijk is voor uw SUV, is dat wij ervoor zorgen dat de veiligheid op het hoogst mogelijke niveau blijft met constant hoge prestaties, zelfs tijdens de allerlaatste kilometer. En die laatste kilometer wordt bepaald door het bereiken van de wettelijke slijtagelimiet. Wanneer de bandenslijtage het niveau van de slijtage-indicatoren bereikt, moet de band worden vervangen.

En aangezien dit banden zijn die u het hele jaar kunt gebruiken, wordt het slijtagepotentieel beter benut. Geen wisselingen meer tussen zomer- en winterbanden! U kunt dezelfde banden houden en veilig rijden tot de slijtage-indicatoren zijn bereikt. Deze keuze bespaart niet alleen geld, maar is ook een goede stap in de richting van het milieu.

4w 239 3528704085675 tire michelin crossclimate suv 225 slash 55 r18 98v a main 6 0zoom nopad

Het geoptimaliseerde V-vormige profiel biedt goede grip in moeilijk terrein.

Wettelijke vermeldingen

(1) Evenwichtige prestaties - Evenwichtige prestaties bewezen door tests uitgevoerd in 2020 en 2021 tijdens remmen op een droog wegdek, remmen op een nat wegdek, nieuw en versleten, remmen in sneeuw, nieuw en versleten, tractie op sneeuw, nieuw en versleten. Levensduur - zie testdetails in wettelijke vermeldingen 2, 3, 4, 5, 6 - MICHELIN CrossClimate 2 SUV behaalt 8 toonaangevende posities in 8 tests.

(2) Levensduur - levensduurtest uitgevoerd door DEKRA TEST CENTER, op verzoek van Michelin, januari 2022, in de afmeting 235/60 R18 107V en 107W op HYUNDAI Santa Fé 2.2 l. CRDI vergeleek MICHELIN CrossClimate 2 SUV (100%) met BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (55,9%); CONTINENTAL AllSeason Contact (93,0%); GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (95,8%); PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (95,5%). Levensduurtest uitgevoerd bij gemiddeld echt gebruik (D50) met 11.568 km afgelegd en geëxtrapoleerde levensduur bij 1,6 mm.

(3) Remtest in sneeuw - Remtests in sneeuw, uitgevoerd door TÜV SÜD Product Service op verzoek van Michelin, tussen 30 en 10 km/u, oktober 2021 - januari 2022 (versleten betekent wanneer versleten op machine (gepolijst) tot de diepte van de loopvlakslijtage-indicator overeenkomstig Europese regelgeving: ECE R30r03f), in de afmeting 235/60 R18 107V en 107W op Audi Q5 40TDI 204pk, Audi Q5 50TFSIe 300pk waarbij MICHELIN CrossClimate 2 SUV (nieuw: 100% - versleten: 100%) werd vergeleken met BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nieuw: 82,2% - versleten: 67,0%); CONTINENTAL AllSeason Contact (nieuw: 93,6% - versleten: 83,5%); GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (nieuw: 89,9% - versleten: 83,9%); PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (nieuw: 71,8% - versleten: 61,2%).  Berekeningen op basis van de gemiddelde vertragingen afgeleid van de gemeten remafstanden van 30-10 km/u.

 

(4) Tractietest op sneeuw - Tractietests op sneeuw, uitgevoerd door TÜV SÜD Product Service op verzoek van Michelin, tussen 5 en 30 km/u, oktober 2021 - januari 2022 (versleten betekent wanneer versleten op machine (gepolijst) tot de diepte van de loopvlakslijtage-indicator volgens Europese regelgeving: ECE R30r03f), in de afmeting 235/60 R18 107V en 107W op Audi Q5 40TDI 204pk, Audi Q5 50TFSIe 300pk waarbij MICHELIN CrossClimate 2 SUV (nieuw: 100% - versleten: 100%) werd vergeleken met BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nieuw: 75,2% - versleten: 67,3%); CONTINENTAL AllSeason Contact (nieuw: 93,4% - versleten: 84,1%); GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (nieuw: 88,8% - versleten: 80,9%); PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (nieuw: 64,3% - versleten: 46,3%). Berekeningen gebaseerd op de gemiddelde acceleraties die het resultaat waren van de gemeten acceleratietijden van 5 - 30 km/u uit de daadwerkelijke testen.
 
(5) Remtests op nat wegdek - Remtests op nat wegdek, uitgevoerd door TÜV SÜD Product Service op verzoek van Michelin, tussen 80 en 20 km/u, oktober 2021 - januari 2022 (versleten betekent wanneer versleten op machine (gepolijst) tot de diepte van de loopvlakslijtage-indicator overeenkomstig Europese regelgeving: ECE R30r03f), in de afmeting 235/60 R18 107V en 107W op Audi Q5 40TDI 204pk, Audi Q5 50TFSIe 300pk  waarbij MICHELIN CrossClimate 2 SUV (nieuw: 100% - versleten: 100%) werd vergeleken met BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (nieuw: 96,3% - versleten: 98,5%); CONTINENTAL AllSeason Contact (nieuw: 94,5% - versleten: 91,7%); GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (nieuw: 95,5% - versleten: 99,1%); PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (nieuw: 87,2% - versleten: 90,4%). Gemiddelde van de prestaties op wegdek met een hoge en een lage μ en twee verschillende temperatuurbereiken voor beide.

(6) Remtest op droog wegdek - Remtests op droog wegdek, uitgevoerd door TÜV SÜD Product Service op verzoek van Michelin, tussen 100 en 0 km/u, oktober 2021 - januari 2022, in de afmeting 235/60 R18 107V en 107W op Audi Q5 40TDI 204pk, Audi Q5 50TFSIe 300pk waarbij MICHELIN CrossClimate 2 SUV (100%) werd vergeleken met BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO (96,4%); CONTINENTAL AllSeason Contact (96,1%); GOODYEAR Vector 4Seasons SUV Gen-3 (95,6%); PIRELLI Scorpion Verde All Season SF (94,9%).

 

De browser die u gebruikt wordt niet ondersteund
U gebruikt een browser die niet wordt ondersteund door deze website. Hierdoor werken sommige functies mogelijk niet goed. Dit kan leiden tot vreemde weergaven bij het browsen. Update uw browser of installeer een van de volgende browsers om optimaal te kunnen profiteren van deze website