BANDEN ONTWORPEN VOOR EEN HOOG PRESTATIENIVEAU
HET BELANGRIJKSTE KENMERK VAN MICHELIN BANDEN: "PRESTATIES VAN BEGIN TOT EINDE"
Automobilisten stellen zichzelf regelmatig twee vragen over hun banden: "Ben ik veilig met mijn banden?" en "Wanneer moet ik mijn banden vervangen om er zeker van te zijn dat ik veilig ben?"
"Prestaties van begin tot einde" illustreert de inzet van Michelin om u een duurzame en veilige rijervaring te bieden, van de eerste tot de laatste kilometer, d.w.z. tot aan de wettelijke slijtagelimiet (1)( 2). Dat betekent dus dat u uw banden minder vaak hoeft te vervangen, waardoor u geld bespaart en uw impact op het milieu vermindert. Het is dus een win-win situatie: winst voor u en winst voor de planeet.
Uitstekende duurzaamheid en hoge prestaties, van de eerste tot de laatste kilometer⁽²⁾⁽³⁾
Onze experts hebben heel veel testritten gemaakt onder de meest extreme omstandigheden om ervoor te zorgen dat de prestaties van onze producten langdurig hoog blijven voor veilige en comfortabele reizen.
"Prestaties van begin tot einde" in een notendop
De levensduur van MICHELIN banden
Gecombineerd met een langdurig hoog prestatieniveau
Automobilisten in staat stellen hun banden langer te gebruiken
Dit alles terwijl u geld bespaart en bandenafval vermindert.
Banden verslijten, maar de veiligheid moet blijven bestaan
Banden beginnen te verslijten vanaf het moment dat ze op een voertuig worden gemonteerd en hun prestaties veranderen in de loop van de tijd.
Dankzij "prestaties van begin tot einde", een integraal onderdeel van het DNA van MICHELIN-banden, behoudt u een korte remweg, zelfs bij de wettelijke slijtagelimiet (4).
(4) Externe tests uitgevoerd in juni 2021 door de productafdeling van TUV SUD, op verzoek van Michelin, tussen 80 en 20 km/u, op een VW Golf 8 uitgerust met MICHELIN Primacy 4+ 205/55 R16 91V banden en banden van concurrenten. Zie meer bij wettelijke vermeldingen onderaan de pagina.
De innovaties achter "prestaties van begin tot einde"
In totaal brengt "prestaties van begin tot einde" 27 technologieën samen.
Hier is een overzicht van enkele van deze technologieën achter deze uitdrukking:
MaxTouch - voor een langere levensduur: maximaliseren van het contactoppervlak tussen de band en de weg en gelijkmatig verdelen van krachten voor een langere levensduur van de band en optimale prestaties.
U-vormige profielgroeven - betere prestaties op nat wegdek: de ruimte in de groeven neemt toe naarmate de banden slijten, waardoor een grotere waterafvoer mogelijk is.
P-Edge - betere prestaties op sneeuw: de lamellen worden breder naarmate de band slijt, waardoor de dichtheid van de gripkanten toeneemt en de grip op besneeuwd wegdek verbetert.
Er bestaat geen twijfel over dat er een MICHELIN-band bestaat die perfect aan uw behoeften voldoet. Vind de uwe!
Bekijk enkele van onze banden die zijn ontworpen met "prestaties van begin tot einde".
Overweeg prestaties op lange termijn
Bij MICHELIN zetten we ons in om duurzame mobiliteit te bieden aan onze klanten en het milieu. Daarom heeft MICHELIN zich tot doel gesteld om in 2050 100% duurzame banden te produceren.
We treden op in elke fase van het leven van een band, van ontwerp tot productie, inclusief distributie, gebruik en recycling.
Door vroegtijdige vervangingen te vermijden dankzij "prestaties van begin tot einde", door het energieverbruik, de CO2-uitstoot en het gebruik van grondstoffen die nodig zijn bij de productie van een nieuwe band te verminderen, verbeteren we de ecologische voetafdruk van onze band.
(1) Wettelijke slijtagelimiet: 1,6 mm, onder voorbehoud van normale slijtage van uw banden en naleving van de aanbevelingen van de banden- en autofabrikanten. Raadpleeg bij twijfel een specialist. Europese richtlijn: 89/459/EEG.
(2) De volgende bandengamma's zijn ontworpen om een lange levensduur en duurzame prestaties te bieden: MICHELIN CrossClimate 2, MICHELIN CrossClimate 2 SUV, MICHELIN Primacy 4+, MICHELIN e.Primacy, MICHELIN Pilot Sport 4S, MICHELIN Pilot Sport 5, MICHELIN Pilot Sport EV , MICHELIN Pilot Sport 4 SUV, MICHELIN Alpin 6 en MICHELIN Pilot Alpin 5.
(3) "De laatste kilometer" moet worden begrepen als "tot aan de wettelijke slijtagelimiet" (1,6 mm in Europa). Raadpleeg de wettelijke limiet voor de profieldiepte die in uw land van toepassing is.
(4) Remmen op nat wegdek in versleten toestand - Externe tests uitgevoerd door de productafdeling van TÜV SÜD op verzoek van Michelin, in juni 2021, tussen 80 en 20 km/u, op een VW Golf 8 uitgerust met de maat 205 /55 R16 91V ("versleten" betekent wanneer de band op een machine wordt versleten (geschaafd) tot de diepte van de slijtage-indicator volgens de Europese regelgeving: ECE R30r03f) waarbij de MICHELIN-band Primacy 4+ (31,5 m) wordt vergeleken met BRIDGESTONE TuranzaT005 (36,4 m ); CONTINENTAL Premium Contact 6 (35,3 m); GOODYEAR EfficientGrip Performance 2 (35,5 m).
De werkelijke resultaten kunnen variëren, afhankelijk van de weg- en weersomstandigheden.
(5) Remmen op nat wegdek voor zomerbanden, remmen en tractie op sneeuw en nat wegdek voor vierseizoenenbanden en winterbanden, en handling en grip op het circuit voor sportbanden.
(6) Gegevens uit het rapport van Ernst & Young: "Planned obsolescence is not inevitable*" (mei 2017). * Geplande veroudering is niet onvermijdelijk.
(7) Volgens interne berekeningen uitgevoerd in Ladoux (Technology Centre, Clermont-Ferrand, Frankrijk): technisch bulletin van 27 september 2016, gebaseerd op grondstoffen, brandstofverbruik en CO2-emissies met betrekking tot de vroegtijdige vervanging van banden van personenwagens.