(1) - hoge snelheid - Met naleving van snelheidslimieten zoals vastgelegd in de verkeerswetgeving.
(2) - stijfheid in bochten - Intern onderzoek naar stijfheid in bochten uitgevoerd op een machine in 10/2020, in de afmeting 255/45 R19, vergelijking van MICHELIN Pilot Sport 4 SUV (100%) met MICHELIN Pilot Sport EV (115%).
(3) - grip op nat wegdek - De MICHELIN Pilot Sport EV heeft een "B" classificatie voor Grip op nat wegdek op het Europese bandenlabel.
(4) - grip op nat wegdek van band in versleten staat - Nieuw en versleten (versleten betekent versleten op een machine (afgedraaid) tot de diepte van de slijtage-indicator in het loopvlak volgens de Europese regelgeving voor de slijtageindicator ECE R30r03f), op 255/45 R19 MICHELIN Pilot Sport EV, ligt boven de drempelwaarde voor grip op nat wegdek, gedefinieerd in het Europese reglement R117.
(5) - energieverbruik - De MICHELIN Pilot Sport EV heeft een "B" classificatie voor Energie efficiëntie op het Europese bandenlabel.
(6) - grotere actieradius voor HP EV - Intern onderzoek naar rolweerstand uitgevoerd in 10/2020, in de afmeting 255/45 R19, met een vergelijking van MICHELIN Pilot Sport EV (6,7 kg/t) met MICHELIN Pilot Sport 4 SUV (8,8 kg/t). Voor een elektrisch voertuig met een massa van 2151 kg en een autonomie van 540 km, zorgt dit verschil van 2,1 kg/t voor een autonomiewinst van meer dan 60 km, oftewel meer dan 10% van het oorspronkelijke bereik.
(7) - geluidsoverlast - Interne geluidsmetingen uitgevoerd in 2016 met afmetingen 245/45 R19 op een KIA Cadenza. Geluidsniveau gemeten in de range "170-230 Hz" . Resultaten kunnen verschillen afhankelijk van voertuig, bandengamma en -afmeting, snelheid en wegomstandigheden.