- De nieuwste generatie geavanceerde sport prestatie zomerband van MICHELIN voor op de weg en het circuit voor supercars
- Ontworpen om consistent snelle rondetijden neer te zetten met verbeterd bocht- en weggedrag(2)
- Ontworpen om lang mee te gaan op het circuit
- Compatibel met sensor-oplossingen die in de banden worden gemonteerd(1)
- Ter informatie: de MICHELIN Track Connect-kit, die VDA-compatibele sensoren bevatte die in de banden worden gemonteerd, is niet meer leverbaar sinds 31-03-2023

Belangrijkste voordelen van Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect band

MICHELIN Pilot Sport Cup 2 Connect RECENSIES BAND
Er zijn 8 recensies van de MICHELIN Pilot Sport Cup 2 Connect

Algemene beoordeling
1-5 van 8 Beoordeling

Een beest
Begin April ‘21 onder BMW 230i met 300hp 430nm gelegd en tot eind oktober mee gereden. Na 28.000km was er nog 3.5mm profiel voor en 2.5mm achter over. Ik rij best stevig door, maar wel voornamelijk snelweg km’s. Banden voelen wat zwaar aan bij het sturen. De grip daarentegen, vooral in de bochten is immens. Om de banden goed op te warmen, moet de buitentemperatuur wel 15 graden zijn, 10 graden minimaal, anders halen de banden de 40 graden niet. Dus April-Oktober periode in BE. Ik had hiervoor setje Pirelli Pzero’s en met deze zeker 10% sneller door dezelfde bochten. Communiceert ook heel goed en geleidelijk op de grens, nooit dat ik werd verrast (op droog wegdek). Bij een BMW dealer werden de banden afgeraden, te gevaarlijk op nat wegdek vonden ze. Weinig van gemerk. Nee, je moet niet hard en volgas op een natwegdek rijden. Zeker niet op het kamikaze wegdek dat je in Belgie aantreft. Bij plassen staand water gewoon rustig rijden. Waar ik op normale banden 100km/u zou rijden, met deze max. 90, maar dat heb ik in 7 maanden denk ik 4 keer moeten doen. Je komt gewoon op de plaats van bestemming, al is het wat langzamer. Maar die omstandigheden tref je max 5% van de tijd. Zeker de helft van de keren dat ik in de auto zit is het droog en dan is de wagen echt een beest in elke bocht die je neemt. Is ook veel gaver dan alleen maar een beetje gasgeven op het rechte stuk. Dus als je houdt van bochten of het circuit op wil moet je ze kopen, anders zinloos als investering.

Bekrachtigde beoordeling: Beoordeling van een gebruiker die niet is geverifieerd door Michelin of zijn Dienstverlener, maar waarvan de gebruiker heeft verklaard dat hij de ervaring van consumptie (aankoop of gebruik) heeft gehad.
Voorwaarden voor publicatie en verwerking van beoordelingenMichelin semi-slick Cup2 connect
Très bonne adhérence sur sol sec, sur circuit ou route de montagne. Forcément les pneus arrière (propulsion) semi-slicks s'usent plus vite que des pneus sport mais l'usure est uniforme et régulière. Je regrette que Michelin ait abandonné l'application Track connect car les infos "températures et pressions" étaient intéressantes et nécessaires car l'adhérence est parfaite surtout lorsque ces pneus sont à température.

Fabuleux, incroyable
Je possède une DS3 Performance avec une monte d’origine en Super Sport, des pneus que je trouvais excellent, bon grip, tenue de route. J’ai usé l’avant à 42000 à la corde, du coup j’ai monté ceux de l’arrière à l’avant avec une usure à 70%. Michelin me propose soit le Sport 4 inférieur ou pas au SS ou le Sport Cup 2 Connect. Je pars sur ces derniers et ce que je peux dire c’est que ces pneus ont une adhérence, une rigidité incroyable, j’en reviens pas par rapport aux SS, le top, on roule sur des rails, on a l’impression que l’arrière ne décrochera plus. Pour le moins, l’usure, je savais que la durée de vie des pneus serait diminuées mais pas à ce point, j’en suis à 40% si c’est pas 50% au bout de 6000kms ! Est-ce que je les remettrai ? Le problème c:est que lorsqu’on y a goûté, c’est mort, je les remonterai c’est sûr à l’arrière mais à l’avant ça me fait réfléchir vu que l’usure y est plus rapide et essayer c’est adopté, difficile de revenir en arrière et monter du Sport 4 dans mon cas. On peut améliorer la monte mais revenir en arrière avec une monte classique c’est difficile. Merci à Michelin de proposer de tels pneus plaisir en espérant qu’ils resteront longtemps au catalogue. J’oubliais, le design est magnifique, dans sa structure et ses flancs, 💋

Bekrachtigde beoordeling: Beoordeling van een gebruiker die niet is geverifieerd door Michelin of zijn Dienstverlener, maar waarvan de gebruiker heeft verklaard dat hij de ervaring van consumptie (aankoop of gebruik) heeft gehad.
Voorwaarden voor publicatie en verwerking van beoordelingenCup2 connect mais sans connexion
Très Satisfait du grip des Cup2 sur route de montagne et une fois sur circuit. Très déçu de l'arrêt de l'application track connect et que rien ne la remplace pour connaître la température des gommes en roulant.

Bekrachtigde beoordeling: Beoordeling van een gebruiker die niet is geverifieerd door Michelin of zijn Dienstverlener, maar waarvan de gebruiker heeft verklaard dat hij de ervaring van consumptie (aankoop of gebruik) heeft gehad.
Voorwaarden voor publicatie en verwerking van beoordelingenTrackday
Un grip extraordinaire pour les sorties sur circuit.
- Houd u aan de door de autofabrikant aanbevolen bandenspanning
HOE DE BANDENSPANNING TIJDENS CIRCUITGEBRUIK TE MANAGEN?
- Aan het begin van de circuitdag of na een lange pauze: begin altijd met de bandenspanning die door de autofabrikant wordt aanbevolen voor gebruik op de weg
- Bereid uw band voor: Breng de banden geleidelijk op temperatuur:
- 2 rondjes met ritme
- 3 ronden sneller
- Pas de spanning van de warme band aan:
- Zonnig weer: corrigeer naar de door de autofabrikant aanbevolen bandenspanning
- Regenachtig weer: verander de bandenspanning niet (deze kan hoger zijn dan de aanbeveling van de autofabrikant)
- Na enkele ronden: Kleine aanpassingen mogelijk afhankelijk van slijtageprofiel en balans van de auto VOOR HET VERLATEN VAN HET CIRCUIT, OM WEER OP DE WEG TE GAAN RIJDEN
- Controleer altijd het slijtageaspect van uw banden en de resterende profieldiepte, deze moet minimaal 1,6 mm zijn, en verzeker u ervan dat de banden geen schade hebben
- Zodra de banden zijn afgekoeld corrigeert u de bandenspanningen weer naar de aanbevolen spanningen van de autofabrikant
- Vergeet niet om eventuele elektronische veiligheids- en assistentiesystemen op uw auto in te schakelen, evenals het resetten van het bandenspanningscontrolesysteem
- Als er speciale afstellingen zijn gedaan voor de circuitdag (bijvoorbeeld het wijzigen van de camberwaarde), is het erg belangrijk om deze weer terug te zetten op de afstellingen voor weggebruik LET OP!
- Als de MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 connect -banden (op hun wielen gemonteerd) gedurende langere tijd niet worden gebruikt, breng dan de bandenspanning terug naar de helft van de normale waarde om ze op te slaan
- Bewaar banden in een schone, droge ruimte, uit de buurt van direct zonlicht en ozonbronnen (elektrische apparaten en materialen/chemicaliën) en boven 0°C (32°F) in overeenstemming met de informatie verstrekt door Michelin in technische documentatie of op websites
- MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 connect -banden niet gebruiken, opslaan, behandelen of verzenden bij omgevingstemperaturen lager dan -10°C (14°F)
- Onder deze omstandigheden kunnen de componenten van de band verslechteren, wat resulteert in verminderde prestaties, en bij lage temperaturen kan dit leiden tot scheuren of schade aan de bandsamenstelling en dus minder gebruikspotentieel
- Gebruik nooit een band met scheuren, breuken of beschadigingen aan de zijwand of het loopvlak. Raadpleeg in geval van twijfel uw plaatselijke technische afdeling van Michelin
- Houd er rekening mee dat bij langdurig intensief gebruik op circuits schade aan de band en het karkas kan ontstaan door regelmatig over de kerbstones van het circuit te rijden
- Het is raadzaam om de banden na elke rit visueel te controleren, voordat u het circuit weer op gaat
- Bij langdurig over de kerbstones rijden (of ook na flink van de baan afgegaan te zijn) is het raadzaam om de interne staat van de band en zijn constructie te controleren door deze van het wiel te demonteren en professioneel te laten inspecteren op eventuele schade, zowel aan de binnen- en buitenkant van de band Geometrische afstellingen bijv. Camber/Sporing
- Op het circuit kunnen de geometrie-instellingen (voornamelijk camber) worden aangepast om de bochtsnelheden en grip te verbeteren door het contactvlak van de banden te maximaliseren en ook om overmatige slijtage/vermoeidheid van de buitenste schouder te voorkomen.
- Camber: voor optimale resultaten op een circuit moeten de negatieve camber-instellingen tussen -1,5° & -3° liggen, afhankelijk van de lay-out van het circuit en het type voertuig. NOOIT meer dan -4° negatieve camber toepassen
- Camber-waarden voor gebruik op de weg moeten gebaseerd zijn op de aanbevolen "weg"-instellingen om de juiste handling en het juiste gedrag voor zowel het voertuig als de banden te garanderen
- MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 connect is een circuitband (semi-slickband) die is geoptimaliseerd voor DROOG baangebruik.
Op natte circuits of wegen kunnen semi-slicks, en vooral in versleten staat, zeer gevoelig zijn voor aquaplaning-verschijnselen. Rijd voorzichtig en met lagere snelheden op nat wegdek. Zorg er ook voor dat de voertuigassistentiesystemen zijn ingeschakeld.
Deze banden voldoen echter aan de wettelijke eisen voor gebruik op de openbare snelwegen en open wegen van de landen waar ze worden gedistribueerd.
- Vanwege het weggedrag op het circuit en de openbare weg wordt het monteren van een set van vier banden sterk aangeraden.