MICHELIN
Pilot Sport Cup 2 Connect
  • Geconnecteerde band

    Geconnecteerde band

  • Zomer

    Zomer

  • Autobanden

MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 CONNECT

  • Autobanden
  • Geconnecteerde band

    Geconnecteerde band

  • Zomer

    Zomer

Langere prestaties op het circuit

Circuitband goedgekeurd voor gebruik op de openbare weg

 

De nieuwe MICHELIN Pilot Sport Cup 2 Connect levert snelle en consistente rondetijden[1]. De circuitband die prestatiegrenzen verlegt.

• De nieuwste generatie geavanceerde sport performance zomerband voor op de weg en het circuit voor supercars van MICHELIN
• Ontworpen om consistent snelle rondetijden neer te zetten met verbeterd weggedrag en nemen van bochten[1]
• Ontworpen om lang mee te gaan op het circuit
• Innovatieve MICHELIN Track Connect compatibiliteit
• Stijlvol ontwerp en premium afwerking
(only for countries deploying Track Connect)

Geschikt voor uw voertuig

Ontworpen voor snelle en consistente rondetijden.

De nieuwe premium sportband MICHELIN Pilot Sport Cup 2 Connect is ontworpen om snelle en consistente rondetijden te leveren. Het loopvlak beschikt over een innovatieve Multi-Compound Technology: nieuwe hoog moleculaire elastomeerkettingen leveren uitzonderlijke grip bij strakke bochten, en nieuw stijf elastomeer optimaliseert de stuurcontrole. Wees niet tevreden met een tweede plaats, maar kies voor een winnende circuitband voor uw sportwagen.

neutral

Verbeterde stuurcontrole en nauwkeurig weggedrag[1].

De innovatieve Dynamic Response Technology garandeert dat uw stuurinstructies terechtkomen op het circuit wanneer het ertoe doet met de Pilot Sport Cup 2 Connect van MICHELIN. Een spiksplinternieuw ontwerp verbetert de stijfheid van het loopvlakprofiel voor verbeterd weggedrag en stabiliteit bij het remmen. Geavanceerd ontwerp levert intuïtief weggedrag op het circuit en de weg, dankzij de geoptimaliseerde voetafdruk en gemaximaliseerde stuurprecisie.

4w 480 tire michelin pilot sport cup 2 connect en us features and benefits 1 signature 16 slash 9

(Enkel voor landen die gebruikmaken van Track Connect) Geoptimaliseerde levensduur op het circuit en rondetijden met MICHELIN Track Connect compatibiliteit[2].

(Enkel voor landen die gebruikmaken van Track Connect)

Ontketen het volle potentieel van uw banden met rondetijden die 7,40 seconden sneller zijn en met tot twee keer zoveel ronden (na 15 ronden[2]). Waardeer uw banden op met MICHELIN Track Connect, de eerste verbonden bandenoplossing die realtime bandendruk en -temperatuur doorgeeft aan uw smartphone. Bewaak de balans van uw banden en pas deze aan en verbeter uw beste prestaties op het circuit.

psc2 benfit3

MICHELIN Premium touch sidewall design. met geblokte vlaggen.

De high performance circuitband MICHELIN Pilot Sport Cup 2 Connect toont vol trots een elegant nieuw ontwerp dat het raceverleden van Michelin reflecteert. Combineer hoge prestaties met een aantrekkelijke stijl en ga het circuit op met een premium touch afwerking en donkerfluwelen geblokte vlaggen.

200212 pscup 2 con features and benefits 2 signature 16 slash 9 v2

Legaal

 

Beoordelingen en reviews van de band
5.00/5
★★★★★
★★★★★
Globale rating gebaseerd op 2 reviews
Heeft u zelf deze band gereden?
Schrijf een review
2 Beoordelingen
★★★★★
★★★★★
5 / 5

Fabuleux, incroyable

fastroad - 14 januari 2022

Je possède une DS3 Performance avec une monte d’origine en Super Sport, des pneus que je trouvais excellent, bon grip, tenue de route. J’ai usé l’avant à 42000 à la corde, du coup j’ai monté ceux de l’arrière à l’avant avec une usure à 70%. Michelin me propose soit le Sport 4 inférieur ou pas au SS ou le Sport Cup 2 Connect. Je pars sur ces derniers et ce que je peux dire c’est que ces pneus ont une adhérence, une rigidité incroyable, j’en reviens pas par rapport aux SS, le top, on roule sur des rails, on a l’impression que l’arrière ne décrochera plus. Pour le moins, l’usure, je savais que la durée de vie des pneus serait diminuées mais pas à ce point, j’en suis à 40% si c’est pas 50% au bout de 6000kms ! Est-ce que je les remettrai ? Le problème c:est que lorsqu’on y a goûté, c’est mort, je les remonterai c’est sûr à l’arrière mais à l’avant ça me fait réfléchir vu que l’usure y est plus rapide et essayer c’est adopté, difficile de revenir en arrière et monter du Sport 4 dans mon cas. On peut améliorer la monte mais revenir en arrière avec une monte classique c’est difficile. Merci à Michelin de proposer de tels pneus plaisir en espérant qu’ils resteront longtemps au catalogue. J’oubliais, le design est magnifique, dans sa structure et ses flancs, 💋

Vertaal dit review
  • Freinage et motricité sur sol sec
  • Longévité
  • Freinage et motricité sur sol mouillé
★★★★★
★★★★★
5 / 5

Een beest

Arturek - 28 december 2021

Begin April ‘21 onder BMW 230i met 300hp 430nm gelegd en tot eind oktober mee gereden. Na 28.000km was er nog 3.5mm profiel voor en 2.5mm achter over. Ik rij best stevig door, maar wel voornamelijk snelweg km’s. Banden voelen wat zwaar aan bij het sturen. De grip daarentegen, vooral in de bochten is immens. Om de banden goed op te warmen, moet de buitentemperatuur wel 15 graden zijn, 10 graden minimaal, anders halen de banden de 40 graden niet. Dus April-Oktober periode in BE. Ik had hiervoor setje Pirelli Pzero’s en met deze zeker 10% sneller door dezelfde bochten. Communiceert ook heel goed en geleidelijk op de grens, nooit dat ik werd verrast (op droog wegdek). Bij een BMW dealer werden de banden afgeraden, te gevaarlijk op nat wegdek vonden ze. Weinig van gemerk. Nee, je moet niet hard en volgas op een natwegdek rijden. Zeker niet op het kamikaze wegdek dat je in Belgie aantreft. Bij plassen staand water gewoon rustig rijden. Waar ik op normale banden 100km/u zou rijden, met deze max. 90, maar dat heb ik in 7 maanden denk ik 4 keer moeten doen. Je komt gewoon op de plaats van bestemming, al is het wat langzamer. Maar die omstandigheden tref je max 5% van de tijd. Zeker de helft van de keren dat ik in de auto zit is het droog en dan is de wagen echt een beest in elke bocht die je neemt. Is ook veel gaver dan alleen maar een beetje gasgeven op het rechte stuk. Dus als je houdt van bochten of het circuit op wil moet je ze kopen, anders zinloos als investering.

Vertaal dit review
  • Grip en remmen op droog
  • Levensduur
  • Grip en remmen op nat
/ 1
Heeft u zelf deze band gereden?
Schrijf een review

Vind uw perfecte Michelin band in een paar seconden

51 maten verkrijgbaar voor deze band

205/50ZR17 (93Y) XL connect

Bandenlabel

Brandstof efficientie

D

wet grip klasse

C

afrolgeluid exterieur

70 dB

Breedte

205

Hoogte

50

Diameter

17

Belastingsindex

93

Snelheidssymbool

(Y)

215/45ZR17 (91Y) XL connect

Bandenlabel

Brandstof efficientie

D

wet grip klasse

C

afrolgeluid exterieur

70 dB

Breedte

215

Hoogte

45

Diameter

17

Belastingsindex

91

Snelheidssymbool

(Y)

225/45ZR17 (94Y) XL connect

Bandenlabel

Brandstof efficientie

D

wet grip klasse

C

afrolgeluid exterieur

70 dB

Breedte

225

Hoogte

45

Diameter

17

Belastingsindex

94

Snelheidssymbool

(Y)

255/40ZR17 (98Y) XL connect

Bandenlabel

Brandstof efficientie

D

wet grip klasse

C

afrolgeluid exterieur

73 dB

Breedte

255

Hoogte

40

Diameter

17

Belastingsindex

98

Snelheidssymbool

(Y)

WETTELIJKE VERMELDINGEN

GEBRUIKSADVIEZEN

(1) - snelle en consistente rondetijden - INTERN onderzoek, Porsche 991 GT3 uitgerust met 245/35ZR20 en 305/30ZR20 in Valencia (07/2018) en Renault Megane 3 RS met 235/35ZR19 Charade en Ladoux °3 (10/2018). Vergeleken met MICHELIN Pilot Sport Cup 2.

(2) - betere prestaties met MICHELIN Track Connect - INTERN onderzoek gecertificeerd door een gerechtsdeurwaarder met vergelijking tussen MICHELIN Pilot Sport Cup 2 CONNECT en MICHELIN Track Connect op Porsche 991(991) GT3 RS uitgerust met 265/35ZR20 en 325/30ZR21, uitgevoerd op Andalucia-circuit in Spanje (11/2019) na 15 ronden. Daadwerkelijke omstandigheden kunnen variëren.


(only for countries deploying Track Connect)
 

GEBRUIK OP DE OPENBARE WEG
Respecteer strikt de bandenspanningen die aanbevolen worden door de voertuigconstructeur

 

GEBRUIK OP HET CIRCUIT
BELANGRIJK

  • Begin, voor het  rijden op een circuit, altijd met de spanningen  geadviseerd voor GEBRUIK OP DE OPENBARE WEG en zorg ervoor dat de temperatuur van de MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R banden geleidelijk oploopt  door met gematigd tempo te rijden.
  • Na enkele opwarmingsrondes de spanning alleen licht aanpassen om een optimale functionering te bereiken.

WARME BANDEN (Na geleidelijke opwarming)

  • De optimale bandenspanning van de MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R ligt tussen 2,3 bar (33 psi) en 2,7 bar (39 psi) warm, afhankelijk van het voertuig en het circuit.
  • Toch hebben bepaalde voertuigen een hogere bandenspanning nodig om goed te functioneren.

KOUDE BANDEN

  • De bandenspanning van de MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R  nooit onder 1,9 bar (28 psi) laten komen.
  • Om de levensduur van de banden te optimaliseren adviseert Michelin voor koude banden zeer sterk een minimale spanning tussen 2,0 bar (29 psi) en 2,4 bar (35 psi)

 

LET OP!

  • Controleer regelmatig de staat van uw banden.
  • Houdt de profieldiepte van de MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R goed in de gaten . De profieldiepte moet altijd, op alle punten, meer  zijn dan 1,6 mm ( gelijk aan de slijtagegraad indicator)
  • Controleer regelmatig de buitenste zijwanden van de banden: Als u een begin van slijtage constateert op de zijwand (vervagen van de markeringen), betekent dat dat de spanning te laag is è Pomp minimaal +0.2 bar (+ 3 psi) bij om de grip te verbeteren en de levensduur van uw banden te maximaliseren
  • De beste prestaties (grip) verkrijgt men door de grip van het profiel (loopvlak) en in geen enkel geval door het rijden op de zijwanden.

 

NA HET RIJDEN VAN EEN TRACKDAY EN VOORDAT MEN DE OPENBARE WEG OPGAAT:

  • Controleer altijd of de staat van uw banden in overeenstemming is met de wetgeving en/of het wegenverkeersreglement
  • Wacht eerst tot de MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 banden zijn afgekoeld
  • Corrigeer de bandenspanning als de banden koud  zijn overeenkomstig de aanbevelingen van de voertuigconstructeur  (Bandenspanning voor gebruik op de openbare weg)
  • Activeer opnieuw, indien deze systemen zijn uitgezet, alle veiligheidssystemen, rijhulpen en bandenspanningscontrole apparatuur

 

OPGELET

  • Als de MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 banden langere tijd niet gebruikt worden, demonteer  ze van het voertuig (met het wiel) en laat de spanning aflopen tot de helft van hun gebruikelijke spanning
  • Sla de banden op in een schone, droge ruimte, beschermd tegen licht en ozon bronnen (electrisch materiaal) overeenkomstig de adviezen die door Michelin gecommuniceerd worden en bij temperaturen altijd boven 0°C (32°F)
  • Voorkom de MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 banden te gebruiken, op te slaan,te verplaatsen of te transporteren bij buitentemperaturen van minder dan -10°C (14°F).
  • Onder die condities kan de kwaliteit van het rubber van de band verslechteren, waardoor de prestaties van de band kunnen  verminderen en het kan zelfs leiden tot beschadiging van het rubber waardoor de band niet meer gebruikt kan worden.
  • Gebruik nooit een band die insnijdingen/droogtescheurtjes/andere beschadigingen in het profiel of op de zijwanden toont. In geval van twijfel : raadpleeg een bandenspecialist.
  • Tijdens intensief circuitgebruik  kunnen  uw banden beschadigd raken door  het te lang of te vaak rijden over kerbstones die op bepaalde circuits de baan afbakenen.
  • Ook is het nodig om na iedere “run” een visuele controle uit te voeren van uw banden
  • Wanneer er lang of te vaak over de kerbstones is gereden of na van de baan te zijn geraakt is het noodzakelijk om de banden zeer nauwkeurig te controleren. In dat geval zal demontage van uw banden van de wielen noodzakelijk zijn om niet alleen de buitenkant maar ook de binnenkant  van uw banden te controleren.

 

WIELGEOMETRIE: CAMBER (WIELVLUCHT) EN SPORING

  • Op het circuit : de wielgeometrie (vooral het camber) kan verandert worden om er voor te zorgen dat de band in de bocht bij hoge dwarsversnellingen rechter op het wegdek staat en om zo ook de buitenste schouders te beschermen.
  • Camber : voor optimaal gebruik op het circuit moet het camber (negatief) afgesteld worden tussen -1,5° en -3° , afhankelijk van het circuit en het voertuig. NOOIT meer dan  -4° negatief camber toepassen.
  • Voor gebruik op de openbare weg moet het camber teruggezet worden op de waardes, aanbevolen door de automobielconstructeur om weer het weggedrag terug te vinden zoals voorzien door de automobielconstructeur en vanwege een correcte bandenslijtage.

 

GEBRUIKSADVIEZEN

  • De MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 is een band die specifiek is geoptimaliseerd voor circuitgebruik. Toch is de band conform aan de reglementen voor het gebruik op de openbare weg in de landen waar de band verkocht wordt. De band is voorzien van alle reglementaire en homologatie markeringen die vereist worden.
  • De band is geoptimaliseerd voor gebruik op een droog circuit. Op een nat circuit of bij gebruik op natte wegen, in het bijzonder bij een diepere waterlaag, bestaat er het risico van aquaplaning net zoals dat bestaat voor alle brede banden, in het bijzonder als deze versleten zijn. Beperk, om in alle veiligheid te rijden , uw snelheid en laat alle rijhulpsystemen aan staan.
  • Vanwege het weggedrag wordt een homogene montage van 4 banden MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 ten zeerste aanbevolen.
De browser die u gebruikt wordt niet ondersteund
U gebruikt een browser die niet wordt ondersteund door deze website. Hierdoor werken sommige functies mogelijk niet goed. Dit kan leiden tot vreemde weergaven bij het browsen. Update uw browser of installeer een van de volgende browsers om optimaal te kunnen profiteren van deze website