MICHELIN PILOT SPORT CUP 2

  • Autobanden

  • Zomer

    Zomer

Bereid u voor op het circuit. De circuitband die legaal is op de weg

De zomerband MICHELIN Pilot Sport Cup 2 voor chauffeurs die hoge prestaties en nauwkeurig weggedrag op het circuit eisen[1].

• MICHELIN's high performance zomerband voor op de weg en het circuit
• Stuurprecisie en weggedrag op hoog niveau
• Uitstekende grip en controle[1]
• Ontworpen voor lange levensduur op het circuit - gemiddeld 40% langer dan concurrerende banden[2]
• Goede consistentie van rondetijden[3]

Beste rondetijden op droog wegdek - sneller dan concurrenten[1].

MICHELIN Pilot Sport Cup 2 is ontworpen voor gepassioneerde chauffeurs die op zoek zijn naar hoge prestaties voor circuitdagen. Multi-Compound Technology gebruikt twee verschillende soorten rubber op het profiel: een hoog moleculaire elastomeerketting voor uitstekende grip in bochten, en een stijve rubbersamenstelling voor geoptimaliseerde stuurcontrole en natte grip. Ervaar de sensatie van het winnen met de beste droge rondetijden[1].

4w 97 tire michelin pilot sport cup 2 en us features and benefits 1 signature 16 slash 9

Uitstekende levensduur op het circuit - gemiddeld 40% meer ronden dan concurrenten[2].

De Track Longevity Technology 2.0 van MICHELIN gebruikt een slijtvaste rubbersamenstelling op de versterkte externe schouder voor verbeterde levensduur op het circuit, met gemiddeld 40% meer ronden dan concurrenten[2]. Uitstekende levensduur op het circuit van de MICHELIN Pilot Sport Cup 2, een band voor supercars die de grenzen van uw high performance auto verlegt voor een langere periode, zonder dat u uw banden hoeft te verwisselen.

4w 97 tire michelin pilot sport cup 2 en us features and benefits 2 signature 16 slash 9

Beste consistentie van rondetijden[3].

MICHELIN’s Pilot Sport Cup 2 is de band voor op het circuit voor uw sportwagen. Met uitstekende grip en stuurprecisie bij strakke bochten is deze high performance zomerband ontworpen voor ervaren chauffeurs die op zoek zijn naar de beste consistentie van rondetijden[3]. Breng de beste sportbanden aan en verbeter uw persoonlijke records.

4w 97 tire michelin pilot sport cup 2 en us features and benefits 3 signature 16 slash 9

Legaal

 

WELKE TECHNOLOGIE ZIT ERACHTER?

‘TRACK LONGEVITY’-TECHNOLOGIE 2.0 ®

  • Minder snelle slijtage van de buitenschouder
  • Buitenschouder versterkt met een speciale rubbersoort die beter bestand is tegen afschuren
nl longevity

‘BI-COMPOUND’-TECHNOLOGIE

Twee verschillende rubbersoorten aan de binnen- en de buitenzijde van het loopvlak.

  • Buitenzijde: een elastomeer met een hoge moleculaire massa om veel grip te bieden, vooral in scherpe bochten
  • Binnenzijde: een stijver elastomeer voor een optimale stuurprecisie en grip op nat wegdek
bi compound nl

Legaal

 

MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 Beoordelingen
raadt deze band aan
4.45/5
★★★★★
★★★★★
Globale rating gebaseerd op 29 reviews
29 eoordelingen voor MICHELIN PILOT SPORT CUP 2
Filters
Alle
5
4
3
2
1
Gesorteerd op
  • Alle beoordelingen
  • Aanbevolen door gebruikers
  • Recente beoordelingen
  • Oudste beoordelingen
★★★★★
★★★★★
5 / 5

Au top

Beoordeeld door Tony - 13 maart 2023 voor een aankoop van 6 maart 2023

Utilisés sur route et circuits Très bons pneus Bonne tenue de route

Vertaal dit review
  • Freinage et motricité sur sol sec
  • Longévité
  • Freinage et motricité sur sol mouillé
★★★★★
★★★★★
5 / 5

Excellent!

Beoordeeld door WeelyThorn - 4 augustus 2022 voor een aankoop van 18 juni 2021

Monte sur BMW E36 en 245/40/18, une tenue de route surprenante... Petite tendence au sous virage au train avant quand ont attaque fort et sous la pluie mais reste entièrement rattrapable. Je recommande fortement pour du circuit sans se ruiner ou en daly pour une meilleur sécurité.

Vertaal dit review
  • Freinage et motricité sur sol sec
  • Longévité
  • Freinage et motricité sur neige
  • Freinage et motricité sur sol mouillé
★★★★★
★★★★★
3 / 5

Low comfort, short life, deadly in rain

Beoordeeld door Vnav - 15 juni 2022

Have been using those daily and on track. Not a semi slick tire I would recommend despite very good reviews everywhere. Using daily is pretty annoying, as it is pretty loud and offers no grip in wet. On a dry day the grip is ok both on track and street. Longevity is really poor and also not that much profile on a new tire. Stiffness is ok, despite bad reviews, tire wall also is pretty ok.

Vertaal dit review
  • Grip en remmen op droog
  • Levensduur
  • Grip en remmen op nat
★★★★★
★★★★★
4 / 5

Radical

Beoordeeld - 28 mei 2021

Excellent pneu pour ma M6 competition sur le Paul Ricard

Vertaal dit review
  • Freinage et motricité sur sol sec
  • Longévité
  • Freinage et motricité sur sol mouillé
★★★★★
★★★★★
4 / 5

Super !

Beoordeeld - 25 maart 2021

Super Pneu vous pouvez y aller les yeux fermés !

Vertaal dit review
  • Freinage et motricité sur sol sec
  • Longévité
  • Freinage et motricité sur neige
  • Freinage et motricité sur sol mouillé

41 afmetingen beschikbaar voor MICHELIN Pilot Sport Cup 2

Geschikt voor uw voertuig

MICHELIN Pilot Sport Cup 2 235/35ZR19 (91Y) XL N0

Bandenlabel

Brandstof efficientie

D

wet grip klasse

C

afrolgeluid exterieur

71 dB

Breedte

235

Hoogte

35

Diameter

19

Belastingsindex

91

Snelheidssymbool

(Y)

OE Markeringen

Gehomologeerd voor PORSCHE

Geschikt voor uw voertuig

MICHELIN Pilot Sport Cup 2 245/35ZR19 (93Y) XL N0

Bandenlabel

Brandstof efficientie

D

wet grip klasse

C

afrolgeluid exterieur

70 dB

Breedte

245

Hoogte

35

Diameter

19

Belastingsindex

93

Snelheidssymbool

(Y)

OE Markeringen

Gehomologeerd voor PORSCHE

Geschikt voor uw voertuig

MICHELIN Pilot Sport Cup 2 245/35ZR19 (93Y) XL MO1

Bandenlabel

Brandstof efficientie

D

wet grip klasse

C

afrolgeluid exterieur

70 dB

Breedte

245

Hoogte

35

Diameter

19

Belastingsindex

93

Snelheidssymbool

(Y)

OE Markeringen

Enkel gehomologeerd voor MERCEDES SL65 AMG

Geschikt voor uw voertuig

MICHELIN Pilot Sport Cup 2 255/35ZR19 (96Y) XL MO1

Bandenlabel

Brandstof efficientie

D

wet grip klasse

C

afrolgeluid exterieur

71 dB

Breedte

255

Hoogte

35

Diameter

19

Belastingsindex

96

Snelheidssymbool

(Y)

OE Markeringen

Enkel gehomologeerd voor MERCEDES SL65 AMG

Geschikt voor uw voertuig

MICHELIN Pilot Sport Cup 2 265/35ZR19 (98Y) XL MO1

Bandenlabel

Brandstof efficientie

D

wet grip klasse

C

afrolgeluid exterieur

71 dB

Breedte

265

Hoogte

35

Diameter

19

Belastingsindex

98

Snelheidssymbool

(Y)

OE Markeringen

Enkel gehomologeerd voor MERCEDES SL65 AMG

Geschikt voor uw voertuig

MICHELIN Pilot Sport Cup 2 265/35ZR19 (98Y) XL

Bandenlabel

Brandstof efficientie

D

wet grip klasse

C

afrolgeluid exterieur

71 dB

Breedte

265

Hoogte

35

Diameter

19

Belastingsindex

98

Snelheidssymbool

(Y)

Geschikt voor uw voertuig

MICHELIN Pilot Sport Cup 2 265/35ZR19 (98Y) XL MO

Bandenlabel

Brandstof efficientie

D

wet grip klasse

C

afrolgeluid exterieur

71 dB

Breedte

265

Hoogte

35

Diameter

19

Belastingsindex

98

Snelheidssymbool

(Y)

OE Markeringen

Gehomologeerd voor MERCEDES

Geschikt voor uw voertuig

MICHELIN Pilot Sport Cup 2 265/35ZR19 (98Y) XL ★

Bandenlabel

Brandstof efficientie

D

wet grip klasse

D

afrolgeluid exterieur

71 dB

Breedte

265

Hoogte

35

Diameter

19

Belastingsindex

98

Snelheidssymbool

(Y)

OE Markeringen

Gehomologeerd voor BMW MOTORSPORT (M135i M3 M5 M6 Series 1M Z4M)

Geschikt voor uw voertuig

MICHELIN Pilot Sport Cup 2 275/35ZR19 (100Y) XL MO

Bandenlabel

Brandstof efficientie

D

wet grip klasse

C

afrolgeluid exterieur

71 dB

Breedte

275

Hoogte

35

Diameter

19

Belastingsindex

100

Snelheidssymbool

(Y)

OE Markeringen

Gehomologeerd voor MERCEDES

Geschikt voor uw voertuig

MICHELIN Pilot Sport Cup 2 305/30ZR19 (102Y) XL N0

Bandenlabel

Brandstof efficientie

D

wet grip klasse

C

afrolgeluid exterieur

73 dB

Breedte

305

Hoogte

30

Diameter

19

Belastingsindex

102

Snelheidssymbool

(Y)

OE Markeringen

Gehomologeerd voor PORSCHE

Geschikt voor uw voertuig

MICHELIN Pilot Sport Cup 2 325/30ZR19 (105Y) XL N0

Bandenlabel

Brandstof efficientie

D

wet grip klasse

C

afrolgeluid exterieur

73 dB

Breedte

325

Hoogte

30

Diameter

19

Belastingsindex

105

Snelheidssymbool

(Y)

OE Markeringen

Gehomologeerd voor PORSCHE

WETTELIJKE VERMELDINGEN

GEBRUIKSADVIEZEN

(1) - rondetijd - Externe onderzoeken uitgevoerd door DEKRA TEST CENTER, op verzoek van Michelin, op Porsche 911 GT3 (997), in mei 2017 met afmetingen 235/35-19 en 305/30-19. Verschil wat betreft gemiddelde rondetijd op het circuit van Charade (FR) met een vergelijking tussen MICHELIN Pilot Sport Cup 2 en PIRELLI Trofeo R, DUNLOP Sport Maxx Race, YOKOHAMA Advan Neova AD08R en TOYO Proxes R888 R.

(2) - levensduur ronden - Externe onderzoeken uitgevoerd door DEKRA TEST CENTER, op verzoek van Michelin, op Porsche Carrera S, in mei 2017 met afmetingen 235/35-19 en 305/30-19. Verschil wat betreft ronden zonder bandenschade op het circuit van Charade (FR) met een vergelijking tussen MICHELIN Pilot Sport Cup 2 en PIRELLI Trofeo R, DUNLOP Sport Maxx Race, YOKOHAMA Advan Neova AD08R en TOYO Proxes R888 R.

(3) - consistentie rondetijden - Externe onderzoeken uitgevoerd door DEKRA TEST CENTER, op verzoek van Michelin, op Porsche Carrera S, in mei 2017 met afmetingen 235/35-19 en 305/30-19. Regelmatigheid getoetst middels het verloop van rondetijden met het aantal ronden op het circuit van Charade (FR) met een vergelijking tussen MICHELIN Pilot Sport Cup 2 en PIRELLI Trofeo R, DUNLOP Sport Maxx Race, YOKOHAMA Advan Neova AD08R en TOYO Proxes R888 R.

(4) - 2020 Auto Bild test - MICHELIN Pilot Sport Cup 2 werd voorwaardelijk aanbevolen in vergelijkend onderzoek van Auto Bild, met afmetingen 245/35 R19 en 265/35 R19, gepubliceerd in maart 2020. 

 

De MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 is een band die specifiek is geoptimaliseerd voor circuitgebruik. Toch is de band conform aan de reglementen voor het gebruik op de openbare weg in de landen waar de band verkocht wordt. De band is voorzien van alle reglementaire en homologatie markeringen die vereist worden.

De band is geoptimaliseerd voor gebruik op een droog circuit. Op een nat circuit of bij gebruik op natte wegen, in het bijzonder bij een diepere waterlaag, bestaat er het risico van aquaplaning net zoals dat bestaat voor alle brede banden, in het bijzonder als deze versleten zijn. Beperk, om in alle veiligheid te rijden , uw snelheid en laat alle rijhulpsystemen aan staan.

Vanwege het weggedrag wordt een homogene montage van 4 banden MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 ten zeerste aanbevolen.


LET OP!

Controleer regelmatig de staat van uw banden.

Houdt de profieldiepte van de MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 goed in de gaten . De profieldiepte moet altijd, op alle punten, meer zijn dan 1,6 mm ( gelijk aan de slijtagegraad indicator)

Controleer regelmatig de buitenste zijwanden van de banden: Als u een begin van slijtage constateert op de zijwand (vervagen van de markeringen), betekent dat dat de spanning te laag is Pomp minimaal +0.2 bar (+ 3 psi) bij om de grip te verbeteren en de levensduur van uw banden te maximaliseren

De beste prestaties (grip) verkrijgt men door de grip van het profiel (loopvlak) en in geen enkel geval door het rijden op de zijwanden.


NA HET RIJDEN VAN EEN TRACKDAY EN VOORDAT MEN DE OPENBARE WEG OPGAAT:

Controleer altijd of de staat van uw banden in overeenstemming is met de wetgeving en/of het wegenverkeersreglement

Wacht eerst tot de MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 banden zijn afgekoeld

Corrigeer de bandenspanning als de banden koud zijn overeenkomstig de aanbevelingen van de voertuigconstructeur (Bandenspanning voor gebruik op de openbare weg)

Activeer opnieuw, indien deze systemen zijn uitgezet, alle veiligheidssystemen, rijhulpen en bandenspanningscontrole apparatuur


BANDENSPANNINGSADVIEZEN

GEBRUIK OP DE OPENBARE WEG

Respecteer strikt de bandenspanningen die aanbevolen worden door de voertuigconstructeur

GEBRUIK OP HET CIRCUITBELANGRIJK!

Begin, voor het rijden op een circuit, altijd met de spanningen geadviseerd voor GEBRUIK OP DE OPENBARE WEG en zorg ervoor dat de temperatuur van de MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 banden geleidelijk oploopt door met gematigd tempo te rijden.

Na enkele opwarmingsrondes de spanning alleen licht aanpassen om een optimale functionering te bereiken.

WARME BANDEN (Na geleidelijke opwarming) 

De optimale bandenspanning van de MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 ligt tussen 2,3 bar (33 psi) en 2,7 bar (39 psi) warm, afhankelijk van het voertuig en het circuit.

Toch hebben bepaalde voertuigen een hogere bandenspanning nodig om goed te functioneren.

KOUDE BANDEN

De bandenspanning van de MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 nooit onder 1,9 bar (28 psi) laten komen.

Om de levensduur van de banden te optimaliseren adviseert Michelin voor koude banden zeer sterk een minimale spanning tussen 2,0 bar (29 psi) en 2,4 bar (35 psi).  

 

OPGELET

Als de MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 banden langere tijd niet gebruikt worden, demonteer ze van het voertuig (met het wiel) en laat de spanning aflopen tot de helft van hun gebruikelijke spanning

Sla de banden op in een schone, droge ruimte, beschermd tegen licht en ozon bronnen (electrisch materiaal) overeenkomstig de adviezen die door Michelin gecommuniceerd worden en bij temperaturen altijd boven 0°C (32°F)

Voorkom de MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 banden te gebruiken, op te slaan,te verplaatsen of te transporteren bij buitentemperaturen van minder dan -10°C (14°F).

Onder die condities kan de kwaliteit van het rubber van de band verslechteren, waardoor de prestaties van de band kunnen verminderen en het kan zelfs leiden tot beschadiging van het rubber waardoor de band niet meer gebruikt kan worden.

Gebruik nooit een band die insnijdingen/droogtescheurtjes/andere beschadigingen in het profiel of op de zijwanden toont. In geval van twijfel : raadpleeg een bandenspecialist.

Tijdens intensief circuitgebruik kunnen uw banden beschadigd raken door het te lang of te vaak rijden over kerbstones die op bepaalde circuits de baan afbakenen.

Ook is het nodig om na iedere <> een visuele controle uit te voeren van uw banden

Wanneer er lang of te vaak over de kerbstones is gereden of na van de baan te zijn geraakt is het noodzakelijk om de banden zeer nauwkeurig te controleren. In dat geval zal demontage van uw banden van de wielen noodzakelijk zijn om niet alleen de buitenkant maar ook de binnenkant van uw banden te controleren.


WIELGEOMETRIE: CAMBER (WIELVLUCHT) EN SPORING

Op het circuit : de wielgeometrie (vooral het camber) kan veranderd worden om ervoor te zorgen dat de band in de bocht bij hoge dwarsversnellingen rechter op het wegdek staat en om zo ook de buitenste schouders te beschermen.

Camber : voor optimaal gebruik op het circuit moet het camber (negatief) afgesteld worden tussen -1,5° en -3° , afhankelijk van het circuit en het voertuig. NOOIT meer dan -4° negatief camber toepassen.

Voor gebruik op de openbare weg moet het camber teruggezet worden op de waardes, aanbevolen door de automobielconstructeur om weer het weggedrag terug te vinden zoals voorzien door de automobielconstructeur en vanwege een correcte bandenslijtage.

De browser die u gebruikt wordt niet ondersteund
U gebruikt een browser die niet wordt ondersteund door deze website. Hierdoor werken sommige functies mogelijk niet goed. Dit kan leiden tot vreemde weergaven bij het browsen. Update uw browser of installeer een van de volgende browsers om optimaal te kunnen profiteren van deze website