Auto Achtergrond michelin pilot sport cup 2 Banden
MICHELIN PILOT SPORT CUP 2

MICHELIN PILOT SPORT CUP 2

  • Autobanden

Prepareer je voor het circuit !

Circuitband goedgekeurd voor gebruik op de openbare weg

  • Zomer

WAAROM IS DIT DE JUISTE BAND VOOR MIJ?

4w 97 tire michelin pilot sport cup 2 en us features and benefits 2 signature 16 slash 9

4w 97 tire michelin pilot sport cup 2 en us features and benefits 2 signature 16 slash 9

Snelste rondetijd op een droog circuit(2)

1,2 seconde sneller dan het gemiddelde van zijn concurrenten(2)

4w 97 tire michelin pilot sport cup 2 en us product in use signature 16 slash 9

4w 97 tire michelin pilot sport cup 2 en us product in use signature 16 slash 9

Beste circuit levensduur(3)

40% meer ronden dan het gemiddelde van zijn concurrenten(3)

4w 97 tire michelin pilot sport cup 2 en us product in context signature 16 slash 9

4w 97 tire michelin pilot sport cup 2 en us product in context signature 16 slash 9

Een van de beste in het rijden van constante rondetijden(4)


Legaal

 

WELKE TECHNOLOGIE ZIT ERACHTER?

nl longevity

nl longevity

‘TRACK LONGEVITY’-TECHNOLOGIE 2.0 ®

  • Minder snelle slijtage van de buitenschouder
  • Buitenschouder versterkt met een speciale rubbersoort die beter bestand is tegen afschuren

bi compound nl

bi compound nl

‘BI-COMPOUND’-TECHNOLOGIE

Twee verschillende rubbersoorten aan de binnen- en de buitenzijde van het loopvlak.

  • Buitenzijde: een elastomeer met een hoge moleculaire massa om veel grip te bieden, vooral in scherpe bochten
  • Binnenzijde: een stijver elastomeer voor een optimale stuurprecisie en grip op nat wegdek

Legaal

 

Beoordelingen en reviews van de band
raadt deze band aan
4.64/5
★★★★★
★★★★★
Globale rating gebaseerd op 72 reviews
Heeft u zelf deze band gereden?
Schrijf een review
72 reviews
★★★★★
★★★★★
5 / 5

Porsche GT3 4L

Flo - 3 april 2019

Le top des pneus pour sortie circuit et ballade. (attention sur route détrempée ) je ne prends pas d’autre marques

Vertaal dit review
  • Freinage et motricité sur sol sec
  • Freinage et motricité sur sol mouillé
  • Longévité
★★★★★
★★★★★
5 / 5

Verschillende merken banden gereden, voor mij niets anders meer dan Michelin.

Henk - 24 november 2018

Top band.

Vertaal dit review
  • REMPRESTATIE EN GRIP OP DROOG WEGDEK
  • REMPRESTATIE EN GRIP OP NAT WEGDEK
  • LEVENSDUUR
★★★★★
★★★★★
4 / 5

Coup 2

docteurludo - 10 november 2018

Super pneu le seul point négatif c est le flan un peut moue pour une traction malgré les températures recommandée

Vertaal dit review
  • Freinage et motricité sur sol sec
  • Freinage et motricité sur sol mouillé
  • Longévité
Heeft u zelf deze band gereden?
Schrijf een review

ik vind de juiste band voor mijn motorfiets

44 maten verkrijgbaar voor deze band

Velg

18''
19''
20''
21''
245/35 ZR18 (92Y) XL
Breedte 245
Hoogte 35
Diameter 18
Belastingsindex 92
Snelheidssymbool (Y)
Bandenlabel

E

E

070dB

235/35 ZR19 (91Y) XL N0
Breedte 235
Hoogte 35
Diameter 19
Belastingsindex 91
Snelheidssymbool (Y)
Gehomologeerd voor PORSCHE
Bandenlabel

E

C

071dB

245/35 ZR19 (93Y) XL N0
Breedte 245
Hoogte 35
Diameter 19
Belastingsindex 93
Snelheidssymbool (Y)
Gehomologeerd voor PORSCHE
Bandenlabel

E

C

070dB

245/35 ZR19 (93Y) XL ★
Breedte 245
Hoogte 35
Diameter 19
Belastingsindex 93
Snelheidssymbool (Y)
Gehomologeerd voor BMW MOTORSPORT (M135i M3 M5 M6 Series 1M Z4M)
Bandenlabel

E

C

070dB

245/35 ZR19 (93Y) XL MO1
Breedte 245
Hoogte 35
Diameter 19
Belastingsindex 93
Snelheidssymbool (Y)
Enkel gehomologeerd voor MERCEDES SL65 AMG
Bandenlabel

E

C

070dB

245/35 ZR19 (93Y) XL ★ DT1
Breedte 245
Hoogte 35
Diameter 19
Belastingsindex 93
Snelheidssymbool (Y)
Gehomologeerd voor BMW MOTORSPORT (M135i M3 M5 M6 Series 1M Z4M)
Bandenlabel

E

E

070dB

Specifiek Markeringen DT1
255/35 ZR19 (96Y) XL MO1
Breedte 255
Hoogte 35
Diameter 19
Belastingsindex 96
Snelheidssymbool (Y)
Enkel gehomologeerd voor MERCEDES SL65 AMG
Bandenlabel

E

C

071dB

265/35 ZR19 (98Y) XL MO1
Breedte 265
Hoogte 35
Diameter 19
Belastingsindex 98
Snelheidssymbool (Y)
Enkel gehomologeerd voor MERCEDES SL65 AMG
Bandenlabel

E

C

071dB

265/35 ZR19 (98Y) XL
Breedte 265
Hoogte 35
Diameter 19
Belastingsindex 98
Snelheidssymbool (Y)
Bandenlabel

E

C

071dB

265/35 ZR19 (98Y) XL MO
Breedte 265
Hoogte 35
Diameter 19
Belastingsindex 98
Snelheidssymbool (Y)
Gehomologeerd voor MERCEDES
Bandenlabel

E

C

071dB

265/35 ZR19 (98Y) XL ★
Breedte 265
Hoogte 35
Diameter 19
Belastingsindex 98
Snelheidssymbool (Y)
Gehomologeerd voor BMW MOTORSPORT (M135i M3 M5 M6 Series 1M Z4M)
Bandenlabel

E

E

071dB

265/35 ZR19 (98Y) XL ★ DT
Breedte 265
Hoogte 35
Diameter 19
Belastingsindex 98
Snelheidssymbool (Y)
Gehomologeerd voor BMW MOTORSPORT (M135i M3 M5 M6 Series 1M Z4M)
Bandenlabel

E

C

071dB

Specifiek Markeringen DT
265/35 ZR19 (98Y) XL ★ DT1
Breedte 265
Hoogte 35
Diameter 19
Belastingsindex 98
Snelheidssymbool (Y)
Gehomologeerd voor BMW MOTORSPORT (M135i M3 M5 M6 Series 1M Z4M)
Bandenlabel

E

E

073dB

Specifiek Markeringen DT1
275/35 ZR19 (100Y) XL MO
Breedte 275
Hoogte 35
Diameter 19
Belastingsindex 100
Snelheidssymbool (Y)
Gehomologeerd voor MERCEDES
Bandenlabel

E

C

071dB

305/30 ZR19 (102Y) XL N0
Breedte 305
Hoogte 30
Diameter 19
Belastingsindex 102
Snelheidssymbool (Y)
Gehomologeerd voor PORSCHE
Bandenlabel

E

C

073dB

325/30 ZR19 (105Y) XL N0
Breedte 325
Hoogte 30
Diameter 19
Belastingsindex 105
Snelheidssymbool (Y)
Gehomologeerd voor PORSCHE
Bandenlabel

E

C

073dB

345/30 ZR19 (109Y) XL
Breedte 345
Hoogte 30
Diameter 19
Belastingsindex 109
Snelheidssymbool ZR(Y)
Bandenlabel

E

C

072dB

245/30 ZR20 (90Y) XL AO
Breedte 245
Hoogte 30
Diameter 20
Belastingsindex 90
Snelheidssymbool (Y)
Gehomologeerd voor AUDI
Bandenlabel

E

E

070dB

245/30 ZR20 (90Y) XL RO1
Breedte 245
Hoogte 30
Diameter 20
Belastingsindex 90
Snelheidssymbool (Y)
Gehomologeerd voor AUDI QUATTRO (A5 S5 RS4 RS6 TT R8)
Bandenlabel

E

C

070dB

245/35 ZR20 (95Y) XL N1
Breedte 245
Hoogte 35
Diameter 20
Belastingsindex 95
Snelheidssymbool (Y)
Gehomologeerd voor PORSCHE
Bandenlabel

E

E

070dB

245/35 ZR20 (95Y) XL
Breedte 245
Hoogte 35
Diameter 20
Belastingsindex 95
Snelheidssymbool (Y)
Bandenlabel

E

E

071dB

245/35 ZR20 (95Y) XL K1
Breedte 245
Hoogte 35
Diameter 20
Belastingsindex 95
Snelheidssymbool (Y)
Gehomologeerd voor FERRARI
Bandenlabel

E

C

070dB

245/35 ZR20 (95Y) XL K2
Breedte 245
Hoogte 35
Diameter 20
Belastingsindex 95
Snelheidssymbool (Y)
Gehomologeerd voor FERRARI
Bandenlabel

E

E

071dB

255/35 ZR20 (97Y) XL K1 ACOUSTIC
Breedte 255
Hoogte 35
Diameter 20
Belastingsindex 97
Snelheidssymbool (Y)
Gehomologeerd voor FERRARI
Bandenlabel

E

C

071dB

Specifiek Markeringen ACOUSTIC
265/35 ZR20 (95Y) N0
Breedte 265
Hoogte 35
Diameter 20
Belastingsindex 95
Snelheidssymbool (Y)
Gehomologeerd voor PORSCHE
Bandenlabel

E

C

071dB

265/35 ZR20 (99Y) XL N2
Breedte 265
Hoogte 35
Diameter 20
Belastingsindex 99
Snelheidssymbool (Y)
Gehomologeerd voor PORSCHE
Bandenlabel

E

C

071dB

265/35 ZR20 (99Y) XL J
Breedte 265
Hoogte 35
Diameter 20
Belastingsindex 99
Snelheidssymbool (Y)
Gehomologeerd voor JAGUAR
Bandenlabel

E

C

071dB

285/30 ZR20 (99Y) XL MO1
Breedte 285
Hoogte 30
Diameter 20
Belastingsindex 99
Snelheidssymbool (Y)
Enkel gehomologeerd voor MERCEDES SL65 AMG
Bandenlabel

E

C

073dB

285/30 ZR20 (99Y) XL ★
Breedte 285
Hoogte 30
Diameter 20
Belastingsindex 99
Snelheidssymbool (Y)
Gehomologeerd voor BMW MOTORSPORT (M135i M3 M5 M6 Series 1M Z4M)
Bandenlabel

E

E

073dB

295/30 ZR20 (101Y) XL MO
Breedte 295
Hoogte 30
Diameter 20
Belastingsindex 101
Snelheidssymbool (Y)
Gehomologeerd voor MERCEDES
Bandenlabel

E

C

073dB

295/30 ZR20 (101Y) XL N1
Breedte 295
Hoogte 30
Diameter 20
Belastingsindex 101
Snelheidssymbool (Y)
Gehomologeerd voor PORSCHE
Bandenlabel

E

E

073dB

305/30 ZR20 (103Y) XL K1
Breedte 305
Hoogte 30
Diameter 20
Belastingsindex 103
Snelheidssymbool (Y)
Gehomologeerd voor FERRARI
Bandenlabel

E

C

073dB

305/30 ZR20 (103Y) XL N1
Breedte 305
Hoogte 30
Diameter 20
Belastingsindex 103
Snelheidssymbool (Y)
Gehomologeerd voor PORSCHE
Bandenlabel

E

E

073dB

305/30 ZR20 (103Y) XL MO
Breedte 305
Hoogte 30
Diameter 20
Belastingsindex 103
Snelheidssymbool (Y)
Gehomologeerd voor MERCEDES
Bandenlabel

E

C

073dB

305/30 ZR20 (103Y) XL AO
Breedte 305
Hoogte 30
Diameter 20
Belastingsindex 103
Snelheidssymbool (Y)
Gehomologeerd voor AUDI
Bandenlabel

E

E

073dB

305/30 ZR20 (103Y) XL J
Breedte 305
Hoogte 30
Diameter 20
Belastingsindex 103
Snelheidssymbool (Y)
Gehomologeerd voor JAGUAR
Bandenlabel

E

E

073dB

305/30 ZR20 (103Y) XL K2
Breedte 305
Hoogte 30
Diameter 20
Belastingsindex 103
Snelheidssymbool (Y)
Gehomologeerd voor FERRARI
Bandenlabel

E

E

074dB

325/30 ZR20 (106Y) XL MO
Breedte 325
Hoogte 30
Diameter 20
Belastingsindex 106
Snelheidssymbool (Y)
Gehomologeerd voor MERCEDES
Bandenlabel

E

C

073dB

325/30 ZR20 (106Y) XL
Breedte 325
Hoogte 30
Diameter 20
Belastingsindex 106
Snelheidssymbool (Y)
Bandenlabel

E

E

074dB

345/30 ZR20 (106Y)
Breedte 345
Hoogte 30
Diameter 20
Belastingsindex 106
Snelheidssymbool (Y)
Bandenlabel

E

C

072dB

275/35 ZR21 (103Y) XL MO1
Breedte 275
Hoogte 35
Diameter 21
Belastingsindex 103
Snelheidssymbool (Y)
Enkel gehomologeerd voor MERCEDES SL65 AMG
Bandenlabel

E

E

071dB

315/30 ZR21 (105Y) XL MO1
Breedte 315
Hoogte 30
Diameter 21
Belastingsindex 105
Snelheidssymbool (Y)
Enkel gehomologeerd voor MERCEDES SL65 AMG
Bandenlabel

E

E

073dB

325/30 ZR21 (104Y) N0
Breedte 325
Hoogte 30
Diameter 21
Belastingsindex 104
Snelheidssymbool (Y)
Gehomologeerd voor PORSCHE
Bandenlabel

C

C

073dB

325/30 ZR21 (108Y) XL N2
Breedte 325
Hoogte 30
Diameter 21
Belastingsindex 108
Snelheidssymbool (Y)
Gehomologeerd voor PORSCHE
Bandenlabel

E

C

073dB

WETTELIJKE VERMELDINGEN

(2) Test uitgevoerd door DEKRA TEST CENTER in mei 2017, op verzoek van Michelin, in de afmeting 235/35-19 en 305/30-19 gemonteerd op een Porsche 911 GT3 (997). Verschil in gemiddelde rondetijden op het circuit van Charade (Frankrijk) waarbij MICHELIN Pilot Sport Cup 2 werd vergeleken met PIRELLI Trofeo R, DUNLOP Sport Maxx Race, YOKOHAMA Advan Neova AD08R en TOYO Proxes R888 R.
(3) Test uitgevoerd door DEKRA TEST CENTER in mei 2017, op verzoek van Michelin, in de afmeting 235/35-19 en 305/30-19 gemonteerd op een Porsche Carrera S. Verschil in het aantal gereden ronden op het circuit van Charade (Frankrijk) waarbij MICHELIN Pilot Sport Cup 2 werden vergeleken met PIRELLI Trofeo R, DUNLOP Sport Maxx Race, YOKOHAMA Advan Neova AD08R en TOYO Proxes R888 R.
(4) Test uitgevoerd door DEKRA TEST CENTER in mei 2017, op verzoek van Michelin, in de afmeting 235/35-19 en 305/30-19 gemonteerd op een Porsche Carrera S. De regelmaat is afgeleid van de verandering van de rondetijd tijdens het rijden van een aantal rondes op het circuit van Charade (Frankrijk) waarbij MICHELIN Pilot Sport Cup 2 werd vergeleken met PIRELLI Trofeo R, DUNLOP Sport Maxx Race, YOKOHAMA Advan Neova AD08R en TOYO Proxes R888 R.

GEBRUIKSADVIEZEN

 

De MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 is een band die specifiek is geoptimaliseerd voor circuitgebruik. Toch is de band conform aan de reglementen voor het gebruik op de openbare weg in de landen waar de band verkocht wordt. De band is voorzien van alle reglementaire en homologatie markeringen die vereist worden.

De band is geoptimaliseerd voor gebruik op een droog circuit. Op een nat circuit of bij gebruik op natte wegen, in het bijzonder bij een diepere waterlaag, bestaat er het risico van aquaplaning net zoals dat bestaat voor alle brede banden, in het bijzonder als deze versleten zijn. Beperk, om in alle veiligheid te rijden , uw snelheid en laat alle rijhulpsystemen aan staan.

Vanwege het weggedrag wordt een homogene montage van 4 banden MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 ten zeerste aanbevolen.


LET OP!

Controleer regelmatig de staat van uw banden.

Houdt de profieldiepte van de MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 goed in de gaten . De profieldiepte moet altijd, op alle punten, meer zijn dan 1,6 mm ( gelijk aan de slijtagegraad indicator)

Controleer regelmatig de buitenste zijwanden van de banden: Als u een begin van slijtage constateert op de zijwand (vervagen van de markeringen), betekent dat dat de spanning te laag is Pomp minimaal +0.2 bar (+ 3 psi) bij om de grip te verbeteren en de levensduur van uw banden te maximaliseren

De beste prestaties (grip) verkrijgt men door de grip van het profiel (loopvlak) en in geen enkel geval door het rijden op de zijwanden.


NA HET RIJDEN VAN EEN TRACKDAY EN VOORDAT MEN DE OPENBARE WEG OPGAAT:

Controleer altijd of de staat van uw banden in overeenstemming is met de wetgeving en/of het wegenverkeersreglement

Wacht eerst tot de MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 banden zijn afgekoeld

Corrigeer de bandenspanning als de banden koud zijn overeenkomstig de aanbevelingen van de voertuigconstructeur (Bandenspanning voor gebruik op de openbare weg)

Activeer opnieuw, indien deze systemen zijn uitgezet, alle veiligheidssystemen, rijhulpen en bandenspanningscontrole apparatuur


BANDENSPANNINGSADVIEZEN

GEBRUIK OP DE OPENBARE WEG

Respecteer strikt de bandenspanningen die aanbevolen worden door de voertuigconstructeur

GEBRUIK OP HET CIRCUITBELANGRIJK!

Begin, voor het rijden op een circuit, altijd met de spanningen geadviseerd voor GEBRUIK OP DE OPENBARE WEG en zorg ervoor dat de temperatuur van de MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 banden geleidelijk oploopt door met gematigd tempo te rijden.

Na enkele opwarmingsrondes de spanning alleen licht aanpassen om een optimale functionering te bereiken.

WARME BANDEN (Na geleidelijke opwarming) 

De optimale bandenspanning van de MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 ligt tussen 2,3 bar (33 psi) en 2,7 bar (39 psi) warm, afhankelijk van het voertuig en het circuit.

Toch hebben bepaalde voertuigen een hogere bandenspanning nodig om goed te functioneren.

KOUDE BANDEN

De bandenspanning van de MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 nooit onder 1,9 bar (28 psi) laten komen.

Om de levensduur van de banden te optimaliseren adviseert Michelin voor koude banden zeer sterk een minimale spanning tussen 2,0 bar (29 psi) en 2,4 bar (35 psi).  

 

OPGELET

Als de MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 banden langere tijd niet gebruikt worden, demonteer ze van het voertuig (met het wiel) en laat de spanning aflopen tot de helft van hun gebruikelijke spanning

Sla de banden op in een schone, droge ruimte, beschermd tegen licht en ozon bronnen (electrisch materiaal) overeenkomstig de adviezen die door Michelin gecommuniceerd worden en bij temperaturen altijd boven 0°C (32°F)

Voorkom de MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 banden te gebruiken, op te slaan,te verplaatsen of te transporteren bij buitentemperaturen van minder dan -10°C (14°F).

Onder die condities kan de kwaliteit van het rubber van de band verslechteren, waardoor de prestaties van de band kunnen verminderen en het kan zelfs leiden tot beschadiging van het rubber waardoor de band niet meer gebruikt kan worden.

Gebruik nooit een band die insnijdingen/droogtescheurtjes/andere beschadigingen in het profiel of op de zijwanden toont. In geval van twijfel : raadpleeg een bandenspecialist.

Tijdens intensief circuitgebruik kunnen uw banden beschadigd raken door het te lang of te vaak rijden over kerbstones die op bepaalde circuits de baan afbakenen.

Ook is het nodig om na iedere <> een visuele controle uit te voeren van uw banden

Wanneer er lang of te vaak over de kerbstones is gereden of na van de baan te zijn geraakt is het noodzakelijk om de banden zeer nauwkeurig te controleren. In dat geval zal demontage van uw banden van de wielen noodzakelijk zijn om niet alleen de buitenkant maar ook de binnenkant van uw banden te controleren.


WIELGEOMETRIE: CAMBER (WIELVLUCHT) EN SPORING

Op het circuit : de wielgeometrie (vooral het camber) kan veranderd worden om ervoor te zorgen dat de band in de bocht bij hoge dwarsversnellingen rechter op het wegdek staat en om zo ook de buitenste schouders te beschermen.

Camber : voor optimaal gebruik op het circuit moet het camber (negatief) afgesteld worden tussen -1,5° en -3° , afhankelijk van het circuit en het voertuig. NOOIT meer dan -4° negatief camber toepassen.

Voor gebruik op de openbare weg moet het camber teruggezet worden op de waardes, aanbevolen door de automobielconstructeur om weer het weggedrag terug te vinden zoals voorzien door de automobielconstructeur en vanwege een correcte bandenslijtage.