(1) – remmen op sneeuw – Tests uitgevoerd door UTAC, op verzoek van Michelin in het noorden van Finland (Mellatracks), in december 2023, in de afmeting 205/55 R16 91H op een VW Golf 8. Gebaseerd op remtests op sneeuw met ABS (tussen de 30 en de 10 km/u), waarbij de MICHELIN Alpin 7 (100%) wordt vergeleken met de MICHELIN Alpin 6-band (93,6%), uitgevoerd met een nieuwe band.
(2) – optrekken op sneeuw – Tests uitgevoerd door UTAC, op verzoek van Michelin in het noorden van Finland (Mellatracks), in december 2023, in de afmeting 205/55 R16 91H op een VW Golf 8. Gebaseerd op acceleratietests op sneeuw (tussen de 5 en de 30 km/u), waarbij de MICHELIN Alpin 7 (100%) wordt vergeleken met de MICHELIN Alpin 6-band (98,5%), uitgevoerd met een nieuwe band.
(3) – energieverbruik - Energieverbruik wil zeggen benzine voor voertuigen met een verbrandingsmotor en hybride voertuigen, en elektriciteit voor elektrische voertuigen.
(4) – rolweerstand – tests uitgevoerd op een machine door UTAC CERAM, Linas-Monthlery, Frankrijk, op verzoek van Michelin, januari 2024, in de afmeting 205/55 R16 91T, waarbij de MICHELIN ALPIN 7 (7,444kg/t) wordt vergeleken met de MICHELIN ALPIN 6 (8,238kg/t).
(5) – grip op nat wegdek – Nieuw en versleten, in de afmeting 205/55 R16 91H MICHELIN Alpin 7, ligt boven de drempelwaarde voor grip op nat wegdek van de Europese regelgeving R117.
(6) – veiligheid en mobiliteit – de MICHELIN Alpin 7 is gecertificeerd voor gebruik in de sneeuw (met 3PMSF-markering). Om de 3PMSF-markering te krijgen, moeten autobanden een minimumniveau van veiligheid en mobiliteitsprestaties in de sneeuw garanderen.