In tegenstelling tot de andere Word Endurance Championship-rondes, waar teams beperkt zijn tot twee soorten slicks, staan de reglementen voor de 24 uur van Le Mans het gebruik van drie verschillende slick compounds toe.
De Hypercar-teams kunnen kiezen uit drie soorten slicks (Soft, Medium, Hard).
- Soft: temperaturen onder de 15°C, of tijdens het racen in de nacht.
- Medium: temperaturen boven 15°C.
- Hard: temperaturen boven 30°C.
- Er is ook een veelzijdige regenbanden-optie beschikbaar voor omstandigheden variërend van vochtig tot zeer nat.
Hypercars vormen de belangrijkste klasse voor de krachtigste prototypes in de autosport (ongeveer 1.000 pk). De categorie omvat de LMH-auto's (Le Mans Hypercar) van Toyota, Peugeot, Ferrari, Glickenhaus en Vanwall), plus de LMDh-prototypes (Le Mans Daytona hybride) van Porsche en Cadillac.
De LMGTE AM-auto's kunnen kiezen uit drie verschillende soorten slicks en twee soorten natweerbanden.
- Soft: temperaturen onder de 20°C of tijdens het racen in de nacht.
- Medium: temperaturen tussen 15°C en 35°C.
- Hard: temperaturen boven 30°C.
- Regenbanden: Michelin's Drying Wets (voor een opdrogende baan) en Full Wets (zware regenval) hebben identieke loopvlakprofielen.
Ter gelegenheid van de honderdste verjaardag van de 24 uur van Le Mans zullen de banden van Michelin een gekleurde markering op de zijwanden hebben, om het gemakkelijker te maken te identificeren met welk type band de auto op ieder bepaald moment rijdt.
Michelin is door de FIA (Fédération Internationale de l'Automobile) en ACO genomineerd als de enige bandenleverancier voor de Hypercar-prototypes. Het LMGTE Am-reglement staat open concurrentie tussen bandenmerken toe, maar alle deelnemers hebben er sinds 2018 voor gekozen om op Michelin-banden te racen.
Meer informatie over de 24 uur van Le Mans en de banden van Michelin voor de race is beschikbaar in onze Racegids 2023.