michelin pilot sport cup 2 background
MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R

MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R

  • Autobanden

Ultieme prestaties op het circuit van begin tot einde.

Circuitband goedgekeurd voor gebruik op de openbare weg

Geschikt voor uw auto
  • Zomer

WAAROM IS DIT DE JUISTE BAND VOOR MIJ?

tdp benef 0002 cjvnlbl3607220osw3lnvuuly porsche gt2 rs lifestyle track tdp full full

tdp benef 0002 cjvnlbl3607220osw3lnvuuly porsche gt2 rs lifestyle track tdp full full

Ultieme racebandprestaties voor de beste rondetijden (1)

  • Rondetijd -0,5 s per km op droge baan (1)
  • Equivalent aan +150 pk voor een voertuig met 520 pk (2)

Extreme zijdelingse grip op droog wegdek en rijprecisie

Geoptimaliseerd contactvlak op de weg voor maximale stuurprecisie

tdp benef psc2r

tdp benef psc2r

Ontworpen in samenwerking met autofabrikanten voor een aantal van de krachtigste voertuigen ter wereld, bedoeld om records te breken

Gehomologeerd door PORSCHE, FERRARI, MERCEDES AMG en CORVETTE

tdp benef pilot sport cup 2r

tdp benef pilot sport cup 2r

Een uniek Premium Touch Sidewall-ontwerp om je prestigieuze supercar te verfraaien

Combineer geweldige prestaties op het circuit met de nog mooiere stijl van het Premium Touch Sidewall Design met de geblokte vlag

WELKE TECHNOLOGIE ZIT ERACHTER?

Exclusieve rubbersamenstelling rechtstreeks afgeleid uit de autosport

Een heel specifieke rubbersamenstelling die extreem gericht is op prestaties op een droge baan

Vernieuwd profiel dat het contactoppervlak met ongeveer 10% vergroot (4)

  • Buitenste schouder: beperkt aantal profielblokken en beperkt groefaandeel in dwarsrichting (4)
  • Binnenste schouder: ongewijzigd ontwerp voor prestaties op nat wegdek Middengedeelte: smallere groeven (4)

Verhoogde structurele stijfheid (4)

Vernieuwde architectuur om het volledige potentieel van de extra grip die gegenereerd wordt door gewijzigde profiel en de gewijzigde rubbersamenstelling, te benutten

"Dynamic response" technologie

Dynamic response' technologie: een hybride gordel van aramide en nylon brengt de stuurbewegingen nauwkeurig over naar de weg

Ontworpen in samenwerking met autofabrikanten voor een aantal van de krachtigste voertuigen ter wereld, bedoeld om records te breken

MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R heeft sinds zijn lancering drie records gebroken op de legendarische Nürburgring Nordschleife, evenals een record op Road Atlanta (VS) en Road America (VS) (1)

Premium Touch : een gepatenteerde Michelin-technologie

Het unieke zijwand-ontwerp benadrukt de "R"-markering en verhoogt de exclusiviteit. Het "geblokte vlag"-ontwerp toont de sterke band met de wedstrijdafdeling van Michelin

Beoordelingen en reviews van de band
Heeft u zelf deze band gereden?
Schrijf een review

Ik vind de juiste band voor mijn scooter

4 maten verkrijgbaar voor deze band

U wordt doorgelinkt naar de website

U zult worden doorgelinkt naar de gegevens van de Rezulteo website voor deze informatie (dealerprijzen & distributeurs) in functie van uw woonplaats.

De betreffende dealerprijzen zijn online prijzen van diverse distributeurwebsites waarnaar deze website verwijst. Deze prijzen hebben betrekking op de band alleen en omvatten niet de aanverwante diensten (montage, uitbalanceren, ventiel….).

Deze diensten zijn noodzakelijk en vereisen vakmanschap. Kies een professional voor een goede service aangepast aan uw voertuig. Om uw keuze te vergemakkelijken certificeert de Michelin group de kwaliteit van de diensten van verkooppunten (Michelin Certified Centre-label).

Loading

Velg

20''
21''
Breedte 245
Hoogte 35
Diameter 20
Belastingsindex 95
Snelheidssymbool (Y)
Gehomologeerd voor FERRARI
Bandenlabel

E

E

070dB

Breedte 265
Hoogte 35
Diameter 20
Belastingsindex 99
Snelheidssymbool (Y)
Gehomologeerd voor PORSCHE
Bandenlabel

E

E

071dB

Breedte 305
Hoogte 30
Diameter 20
Belastingsindex 103
Snelheidssymbool (Y)
Gehomologeerd voor FERRARI
Bandenlabel

E

E

074dB

Breedte 325
Hoogte 30
Diameter 21
Belastingsindex 108
Snelheidssymbool (Y)
Gehomologeerd voor PORSCHE
Bandenlabel

E

E

073dB

WETTELIJKE VERMELDINGEN

(1) Bij een interne test in Nardo uitgevoerd door Michelin in januari 2018 op een PORSCHE 911 GT2 RS in de afmetingen 265/35R20 op de vooras en 325/30R21 op de achteras, werd een verschil van -2,9 sec/ronde gemeten in vergelijking met de MICHELIN PILOT SPORT CUP 2.

  • September 2017: Nürburgring Nordschleife (DUITSLAND) MICHELINPILOT SPORT CUP 2 R 6:47,3 op PORSCHE 911 GT2 RS
  • April 2018 Nürburgring Nordschleife (DUITSLAND) MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R 6:56,4 op PORSCHE 911 GT3 RS
  • Oktober 2018 Nürburgring Nordschleife (DUITSLAND) MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R 6:40,33 op PORSCHE 911 GT2 RS (Manthey Racing)
  • Maart 2019 Road Atlanta (VS) MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R 1:24,88 op PORSCHE 911 GT2 RS
  • April 2019 Road America (VS) MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R 2:15,17 op PORSCHE 911 GT2 RS

(2) Gebaseerd op een interne simulatie waarin het vermogen van het voertuig, de voertuigmassa, de aërodynamische eigenschappen, de grip van de banden en het circuit zijn geïntegreerd.

(3) Interne tests vs. voorganger MICHELIN Pilot Sport Cup 2 N0 in 265/35R20 en 325/35R21.

GEBRUIKSADVIEZEN

De MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R is een band die specifiek is geoptimaliseerd voor circuitgebruik. Toch is de band conform aan de reglementen voor het gebruik op de openbare weg in de landen waar de band verkocht wordt. De band is voorzien van alle reglementaire en homologatie markeringen die vereist worden.

De band is geoptimaliseerd voor gebruik op een droog circuit. Op een nat circuit of bij gebruik op natte wegen, in het bijzonder bij een diepere waterlaag, bestaat er het risico van aquaplaning net zoals dat bestaat voor alle brede banden, in het bijzonder als deze versleten zijn. Beperk, om in alle veiligheid te rijden , uw snelheid en laat alle rijhulpsystemen aan staan.

Vanwege het weggedrag wordt een homogene montage van 4 banden MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R ten zeerste aanbevolen.


LET OP!

Controleer regelmatig de staat van uw banden.

Houdt de profieldiepte van de MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R goed in de gaten . De profieldiepte moet altijd, op alle punten, meer zijn dan 1,6 mm ( gelijk aan de slijtagegraad indicator)

Controleer regelmatig de buitenste zijwanden van de banden: Als u een begin van slijtage constateert op de zijwand (vervagen van de markeringen), betekent dat dat de spanning te laag is Pomp minimaal +0.2 bar (+ 3 psi) bij om de grip te verbeteren en de levensduur van uw banden te maximaliseren

De beste prestaties (grip) verkrijgt men door de grip van het profiel (loopvlak) en in geen enkel geval door het rijden op de zijwanden.


NA HET RIJDEN VAN EEN TRACKDAY EN VOORDAT MEN DE OPENBARE WEG OPGAAT:

Controleer altijd of de staat van uw banden in overeenstemming is met de wetgeving en/of het wegenverkeersreglement

Wacht eerst tot de MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R banden zijn afgekoeld

Corrigeer de bandenspanning als de banden koud zijn overeenkomstig de aanbevelingen van de voertuigconstructeur (Bandenspanning voor gebruik op de openbare weg)

Activeer opnieuw, indien deze systemen zijn uitgezet, alle veiligheidssystemen, rijhulpen en bandenspanningscontrole apparatuur


BANDENSPANNINGSADVIEZEN

 

GEBRUIK OP DE OPENBARE WEG

Respecteer strikt de bandenspanningen die aanbevolen worden door de voertuigconstructeur

 

GEBRUIK OP HET CIRCUITBELANGRIJK!

Begin, voor het rijden op een circuit, altijd met de spanningen geadviseerd voor GEBRUIK OP DE OPENBARE WEG en zorg ervoor dat de temperatuur van de MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R banden geleidelijk oploopt door met gematigd tempo te rijden.

Na enkele opwarmingsrondes de spanning alleen licht aanpassen om een optimale functionering te bereiken.

WARME BANDEN (Na geleidelijke opwarming) 

De optimale bandenspanning van de MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R ligt tussen 2,3 bar (33 psi) en 2,7 bar (39 psi) warm, afhankelijk van het voertuig en het circuit.

Toch hebben bepaalde voertuigen een hogere bandenspanning nodig om goed te functioneren.

KOUDE BANDEN

De bandenspanning van de MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R nooit onder 1,9 bar (28 psi) laten komen.

Om de levensduur van de banden te optimaliseren adviseert Michelin voor koude banden zeer sterk een minimale spanning tussen 2,0 bar (29 psi) en 2,4 bar (35 psi).  

 

OPGELET

Als de MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R banden langere tijd niet gebruikt worden, demonteer ze van het voertuig (met het wiel) en laat de spanning aflopen tot de helft van hun gebruikelijke spanning

Sla de banden op in een schone, droge ruimte, beschermd tegen licht en ozon bronnen (electrisch materiaal) overeenkomstig de adviezen die door Michelin gecommuniceerd worden en bij temperaturen altijd boven 0°C (32°F)

Voorkom de MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R banden te gebruiken, op te slaan,te verplaatsen of te transporteren bij buitentemperaturen van minder dan -10°C (14°F).

Onder die condities kan de kwaliteit van het rubber van de band verslechteren, waardoor de prestaties van de band kunnen verminderen en het kan zelfs leiden tot beschadiging van het rubber waardoor de band niet meer gebruikt kan worden.

Gebruik nooit een band die insnijdingen/droogtescheurtjes/andere beschadigingen in het profiel of op de zijwanden toont. In geval van twijfel : raadpleeg een bandenspecialist.

Tijdens intensief circuitgebruik kunnen uw banden beschadigd raken door het te lang of te vaak rijden over kerbstones die op bepaalde circuits de baan afbakenen.

Ook is het nodig om na iedere <> een visuele controle uit te voeren van uw banden

Wanneer er lang of te vaak over de kerbstones is gereden of na van de baan te zijn geraakt is het noodzakelijk om de banden zeer nauwkeurig te controleren. In dat geval zal demontage van uw banden van de wielen noodzakelijk zijn om niet alleen de buitenkant maar ook de binnenkant van uw banden te controleren.


WIELGEOMETRIE: CAMBER (WIELVLUCHT) EN SPORING

Op het circuit : de wielgeometrie (vooral het camber) kan veranderd worden om ervoor te zorgen dat de band in de bocht bij hoge dwarsversnellingen rechter op het wegdek staat en om zo ook de buitenste schouders te beschermen.

Camber : voor optimaal gebruik op het circuit moet het camber (negatief) afgesteld worden tussen -1,5° en -3° , afhankelijk van het circuit en het voertuig. NOOIT meer dan -4° negatief camber toepassen.

Voor gebruik op de openbare weg moet het camber teruggezet worden op de waardes, aanbevolen door de automobielconstructeur om weer het weggedrag terug te vinden zoals voorzien door de automobielconstructeur en vanwege een correcte bandenslijtage.