michelin pilot sport cup 2 background
MICHELIN
Pilot Sport Cup 2 R
  • Geconnecteerde band

    Geconnecteerde band

  • Zomer

    Zomer

  • Autobanden

MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R

  • Autobanden

Ultieme prestaties op het circuit met een lange levensduur

Circuitband goedgekeurd voor gebruik op de openbare weg

De circuitband MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R is ontworpen voor ultrahoge prestaties van sport- en hypersportwagens zodat ze rondetijden kunnen verpletteren[1].

• MICHELIN's high performance semi-slick band voor op de weg en het circuit
• Beste rondetijden op het circuit[1]
• Extreme laterale droge grip en rijprecisie[1]
• Gebruikt op de meest krachtige auto’s zoals Porsche, Ferrari, Mercedes-AMG, Koenigsegg en Corvette

  • Geconnecteerde band

    Geconnecteerde band

  • Zomer

    Zomer

Extreme laterale grip en rijprecisie[1].

Het geremasterde loopvlakprofiel van MICHELIN levert sterke laterale grip en rijprecisie[1] wanneer u dat het meest nodig heeft, en vergroot het contact met de grond met 10%[3]. De MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R met Dynamic Response Technology draagt optimale stuurinstructies over zodat u in controle blijft in de bochten, en behoudt uw rijrichting bij het inhalen van andere auto’s op het circuit. Voel het verbeterde weggedrag in uw vingertoppen.

4w 368 tire michelin pilot sport cup 2 r en us features and benefits 1 signature 16 slash 9

Ultieme circuitband voor de beste rondetijden[1].

De semi-slick sportband MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R levert u hypersport krachten en prestaties die gelijkstaan aan +150 pk[2]. Dat is kracht waar u op kunt rekenen! Met de exclusieve motorsport rubbersamenstelling van MICHELIN levert de band de beste rondetijden met een winst van 0,5 seconde per kilometer op het racecircuit[1]. Kies voor een premium band en ervaar het plezier van het verbreken van uw persoonlijke records.

4w 368 tire michelin pilot sport cup 2 r en us product in use signature 16 slash 9

Ontworpen in samenwerking met vooraanstaande autofabrikanten voor records verbrekende prestaties.

De MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R is ontworpen in samenwerking met vooraanstaande autofabrikanten en wordt gebruikt bij de meest exclusieve hypersport auto’s zoals Porsche, Ferrari, Mercedes-AMG, Koenigsegg en Corvette. Enkele van de meest krachtige auto’s die met deze high performance sportband waren uitgerust, hebben 8 wereldrecords neergezet sinds 2018[4].

4w 368 tire michelin pilot sport cup 2 r en us product in context signature 16 slash 9

Premium touch sidewall design.

Combineer circuitprestaties met het prachtige MICHElLIN Premium Touch ontwerp met de geblokte vlag waarbij het R-symbool van de band wordt benadrukt. Afgewerkt met stijlvolle donkere fluwelen effecten om uw sportwagen, zodat deze er net zo goed uitziet als hij aanvoelt. Kies voor een winnende premium sportband voor uw supercar.

tdp benef 0001 cjvnm3a0205dp0pscrl9ym8eq pilot sport cup 2r zoom white full

Beoordelingen en reviews van de band
Heeft u zelf deze band gereden?
Schrijf een review

Vind uw perfecte Michelin band in een paar seconden

10 maten verkrijgbaar voor deze band

Velg

19''
20''
21''
285/35 ZR19 (103Y) XL MO1A

D

D

74dB

Bandenlabel

Brandstof efficientie --

D

wet grip klasse --

D

afrolgeluid exterieur --

74dB

Breedte 285
Hoogte 35
Diameter 19
Belastingsindex 103
Snelheidssymbool (Y)
Enkel gehomologeerd voor MERCEDES SL65 AMG
245/35ZR20 (95Y) XL K1

D

D

70dB

Bandenlabel

Brandstof efficientie --

D

wet grip klasse --

D

afrolgeluid exterieur --

70dB

Breedte 245
Hoogte 35
Diameter 20
Belastingsindex 95
Snelheidssymbool (Y)
Gehomologeerd voor FERRARI
245/35 ZR20 (95Y) XL CONNECT

D

D

70dB

Bandenlabel

Brandstof efficientie --

D

wet grip klasse --

D

afrolgeluid exterieur --

70dB

Breedte 245
Hoogte 35
Diameter 20
Belastingsindex 95
Snelheidssymbool (Y)
Specifiek Markeringen Connect
255/35ZR20 (97Y) XL K1

D

D

73dB

Bandenlabel

Brandstof efficientie --

D

wet grip klasse --

D

afrolgeluid exterieur --

73dB

Breedte 255
Hoogte 35
Diameter 20
Belastingsindex 97
Snelheidssymbool (Y)
Gehomologeerd voor FERRARI
265/35 ZR20 (99Y) XL N0

D

D

71dB

Bandenlabel

Brandstof efficientie --

D

wet grip klasse --

D

afrolgeluid exterieur --

71dB

Breedte 265
Hoogte 35
Diameter 20
Belastingsindex 99
Snelheidssymbool (Y)
Gehomologeerd voor PORSCHE
305/30ZR20 (103Y) XL K1

D

D

74dB

Bandenlabel

Brandstof efficientie --

D

wet grip klasse --

D

afrolgeluid exterieur --

74dB

Breedte 305
Hoogte 30
Diameter 20
Belastingsindex 103
Snelheidssymbool (Y)
Gehomologeerd voor FERRARI
Nieuw 305/30 ZR20 (103Y) XL CONNECT

D

D

74dB

Bandenlabel

Brandstof efficientie --

D

wet grip klasse --

D

afrolgeluid exterieur --

74dB

Breedte 305
Hoogte 30
Diameter 20
Belastingsindex 103
Snelheidssymbool (Y)
Specifiek Markeringen Connect
315/30ZR20 (104Y XL K1

C

D

75dB

Bandenlabel

Brandstof efficientie --

C

wet grip klasse --

D

afrolgeluid exterieur --

75dB

Breedte 315
Hoogte 30
Diameter 20
Belastingsindex 104
Snelheidssymbool (Y)
Gehomologeerd voor FERRARI
335/30 ZR20 (108Y) XL MO1A

C

D

74dB

Bandenlabel

Brandstof efficientie --

C

wet grip klasse --

D

afrolgeluid exterieur --

74dB

Breedte 335
Hoogte 30
Diameter 20
Belastingsindex 108
Snelheidssymbool (Y)
Enkel gehomologeerd voor MERCEDES SL65 AMG
325/30 ZR21 (108Y) XL N0

D

D

73dB

Bandenlabel

Brandstof efficientie --

D

wet grip klasse --

D

afrolgeluid exterieur --

73dB

Breedte 325
Hoogte 30
Diameter 21
Belastingsindex 108
Snelheidssymbool (Y)
Gehomologeerd voor PORSCHE

WETTELIJKE VERMELDINGEN

 

(1) - rondetijd - Intern onderzoek in Nardo uitgevoerd door Michelin, in januari 2018, op PORSCHE 911 GT2 RS met afmetingen 265/35-20 op vooras en 325/30-21 op achteras, met meting van -2,9 sec/ronde vs MICHELIN PILOT SPORT CUP 2. Totale circuitlengte is 6,277 km.

(2) - vergelijkende pk-vermeerdering - Gebaseerd op interne simulatie die rekening houdt met de kracht en massa van het voertuig, aerodynamische eigenschappen, de gripprestaties van de banden en het circuit. Staat gelijk aan +150 pk bij een voertuig met 520 pk.

(3) - vergroot contactoppervlak - Intern onderzoek vs voorganger MICHELIN Pilot Sport Cup 2 N0 met 265/35R20 en 325/35R21.

(4) - records rondetijden, beste rondetijden - september 2017 Nürburgring Nordschleife (GER)MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R 6:47,3 op PORSCHE 911 GT2 RS.
April 2018 Nürburgring Nordschleife (DE) MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R 6:56,4 op PORSCHE 911 GT3 RS.

Oktober 2018 Nürburgring Nordschleife (DE) MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R 6:40,33 op PORSCHE 911 GT2 RS (Manthey Racing).
Maart 2019 Road Atlanta (USA) MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R 1:24,88 op PORSCHE 911 GT2 RS.
April 2019 Road America (USA) MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R 2:15,17 op PORSCHE 911 GT2 RS

Oktober 2019 Shanghai International circuit (CN) MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R 2:20,324 op PORSCHE 911 GT3 RS.
Oktober 2019 Beijing Goldenport circuit (CN) MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R 1:09,459 op PORSCHE 911 GT3 RS.
April 2019 Istanbul Park F1 circuit (TR) MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R 2:06,856 op PORSCHE 911 GT2 RS.

GEBRUIKSADVIEZEN

De MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R is een band die specifiek is geoptimaliseerd voor circuitgebruik. Toch is de band conform aan de reglementen voor het gebruik op de openbare weg in de landen waar de band verkocht wordt. De band is voorzien van alle reglementaire en homologatie markeringen die vereist worden.

De band is geoptimaliseerd voor gebruik op een droog circuit. Op een nat circuit of bij gebruik op natte wegen, in het bijzonder bij een diepere waterlaag, bestaat er het risico van aquaplaning net zoals dat bestaat voor alle brede banden, in het bijzonder als deze versleten zijn. Beperk, om in alle veiligheid te rijden , uw snelheid en laat alle rijhulpsystemen aan staan.

Vanwege het weggedrag wordt een homogene montage van 4 banden MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R ten zeerste aanbevolen.


LET OP!

Controleer regelmatig de staat van uw banden.

Houdt de profieldiepte van de MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R goed in de gaten . De profieldiepte moet altijd, op alle punten, meer zijn dan 1,6 mm ( gelijk aan de slijtagegraad indicator)

Controleer regelmatig de buitenste zijwanden van de banden: Als u een begin van slijtage constateert op de zijwand (vervagen van de markeringen), betekent dat dat de spanning te laag is Pomp minimaal +0.2 bar (+ 3 psi) bij om de grip te verbeteren en de levensduur van uw banden te maximaliseren

De beste prestaties (grip) verkrijgt men door de grip van het profiel (loopvlak) en in geen enkel geval door het rijden op de zijwanden.


NA HET RIJDEN VAN EEN TRACKDAY EN VOORDAT MEN DE OPENBARE WEG OPGAAT:

Controleer altijd of de staat van uw banden in overeenstemming is met de wetgeving en/of het wegenverkeersreglement

Wacht eerst tot de MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R banden zijn afgekoeld

Corrigeer de bandenspanning als de banden koud zijn overeenkomstig de aanbevelingen van de voertuigconstructeur (Bandenspanning voor gebruik op de openbare weg)

Activeer opnieuw, indien deze systemen zijn uitgezet, alle veiligheidssystemen, rijhulpen en bandenspanningscontrole apparatuur


BANDENSPANNINGSADVIEZEN

 

GEBRUIK OP DE OPENBARE WEG

Respecteer strikt de bandenspanningen die aanbevolen worden door de voertuigconstructeur

 

GEBRUIK OP HET CIRCUITBELANGRIJK!

Begin, voor het rijden op een circuit, altijd met de spanningen geadviseerd voor GEBRUIK OP DE OPENBARE WEG en zorg ervoor dat de temperatuur van de MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R banden geleidelijk oploopt door met gematigd tempo te rijden.

Na enkele opwarmingsrondes de spanning alleen licht aanpassen om een optimale functionering te bereiken.

WARME BANDEN (Na geleidelijke opwarming) 

De optimale bandenspanning van de MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R ligt tussen 2,3 bar (33 psi) en 2,7 bar (39 psi) warm, afhankelijk van het voertuig en het circuit.

Toch hebben bepaalde voertuigen een hogere bandenspanning nodig om goed te functioneren.

KOUDE BANDEN

De bandenspanning van de MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R nooit onder 1,9 bar (28 psi) laten komen.

Om de levensduur van de banden te optimaliseren adviseert Michelin voor koude banden zeer sterk een minimale spanning tussen 2,0 bar (29 psi) en 2,4 bar (35 psi).  

 

OPGELET

Als de MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R banden langere tijd niet gebruikt worden, demonteer ze van het voertuig (met het wiel) en laat de spanning aflopen tot de helft van hun gebruikelijke spanning

Sla de banden op in een schone, droge ruimte, beschermd tegen licht en ozon bronnen (electrisch materiaal) overeenkomstig de adviezen die door Michelin gecommuniceerd worden en bij temperaturen altijd boven 0°C (32°F)

Voorkom de MICHELIN PILOT SPORT CUP 2 R banden te gebruiken, op te slaan,te verplaatsen of te transporteren bij buitentemperaturen van minder dan -10°C (14°F).

Onder die condities kan de kwaliteit van het rubber van de band verslechteren, waardoor de prestaties van de band kunnen verminderen en het kan zelfs leiden tot beschadiging van het rubber waardoor de band niet meer gebruikt kan worden.

Gebruik nooit een band die insnijdingen/droogtescheurtjes/andere beschadigingen in het profiel of op de zijwanden toont. In geval van twijfel : raadpleeg een bandenspecialist.

Tijdens intensief circuitgebruik kunnen uw banden beschadigd raken door het te lang of te vaak rijden over kerbstones die op bepaalde circuits de baan afbakenen.

Ook is het nodig om na iedere <> een visuele controle uit te voeren van uw banden

Wanneer er lang of te vaak over de kerbstones is gereden of na van de baan te zijn geraakt is het noodzakelijk om de banden zeer nauwkeurig te controleren. In dat geval zal demontage van uw banden van de wielen noodzakelijk zijn om niet alleen de buitenkant maar ook de binnenkant van uw banden te controleren.


WIELGEOMETRIE: CAMBER (WIELVLUCHT) EN SPORING

Op het circuit : de wielgeometrie (vooral het camber) kan veranderd worden om ervoor te zorgen dat de band in de bocht bij hoge dwarsversnellingen rechter op het wegdek staat en om zo ook de buitenste schouders te beschermen.

Camber : voor optimaal gebruik op het circuit moet het camber (negatief) afgesteld worden tussen -1,5° en -3° , afhankelijk van het circuit en het voertuig. NOOIT meer dan -4° negatief camber toepassen.

Voor gebruik op de openbare weg moet het camber teruggezet worden op de waardes, aanbevolen door de automobielconstructeur om weer het weggedrag terug te vinden zoals voorzien door de automobielconstructeur en vanwege een correcte bandenslijtage.