BANDENBANDEN BEKIJK ALLE BANDENBEKIJK ALLE BANDEN DEALERSDEALERS

MICHELIN LONG LASTING PERFORMANCE

MICHELIN is al decennia toegewijd aan het ontwikkelen en verbeteren van de prestaties van onze banden.

We zetten dit door met onze nieuwste innovatie, het gamma MICHELIN Primacy4 en het gamma MICHELIN CrossClimate, altijd veilig, nieuw of versleten(1)

BANDEN SLIJTEN, MAAR DE VEILIGHEID HOEFT NIET MINDER TE WORDEN

str111

DE COMMITMENT VAN MICHELIN

Michelin zet zich in om bestuurders en passagiers veiligheid te leveren bij nieuwe en versleten banden. Dit dankzij onze laatste innovatie, de gamma's MICHELIN Primacy4 en MICHELIN CrossClimate.

str111

JA VOOR DUURZAAM, NEE TEGEN VERSPILLING

    • Bespaar tijd en geld door alleen banden te vervangen als ze volledig zijn versleten*
    • Verminder brandstofverbruik dankzij de afname van de rolweerstand
    • Milieuafval minimaliseren(2)

MICHELIN CrossClimate+

ALTIJD VEILIG, NIEUW OF VERSLETEN, ONDER ALLE WEERSOMSTANDIGHEDEN(3)
Mobiliteit op sneeuw, zelfs versleten(4)

Meer weten over MICHELIN CrossClimate+
wet braking

MICHELIN Primacy 4

ALTIJD VEILIG, NIEUW OF VERSLETEN.(5)

Uitzonderlijke remprestaties op nat wegdek, nieuw of versleten (6)

Meer weten over MICHELIN PRIMACY 4

ONZE WENS VOOR DE BANDENSECTOR

Het invoeren van een verplichte test met gebruikte banden, in aanvulling op de huidige tests met nieuwe banden.

Het vervangen van banden voordat de wettelijke minimale profieldiepte van 1,6* mm is bereikt leidt tot:

    • lagere kosten voor banden met behoud van veiligheid en en tijdwinst
    • en is milieuvriendelijker

Inderdaad, terwijl in de meeste landen de wettelijke minimale profieldiepte 1,6 mm is(7),raden sommige marktpartijen aan om banden te vervangen bij 3 mm.

Daarom zeggen wij "nee" tegen geplande veroudering.

ONZE DOELSTELLING IS OM DE MILIEU-IMPACT TE VERMINDEREN

De strategie van Michelin is om duurzame mobiliteitsoplossingen te ontwikkelen door de milieueffect van onze producten en activiteiten te beperken.

Het vervangen van de banden op de wettelijke minimale profieldiepte van 1,6 mm* zou, voor de Europeese markt:

Bijna
1 2 8
MILJOEN
banden(2) per jaar die niet voortijdig vervangen worden
Oftewel
€ 6.9
MILJARD
aan kosten voor de automobilisten(8)
Maar ook bijna
9
MILJOEN
ton aan CO² uitstoot.(2)